Wisselspoor is een nieuwe stadswijk in Utrecht met een gevarieerde mix aan woningen in een bijzonder ontspannen sfeer. Gekenmerkt door de prachtige hallen en sporen ademt Wisselspoor haar industriële verleden. Een ontwikkeling van Synchroon, waarvan de verkoop van deelgebied 1 met 107 woningen reeds is gestart.
In deze casus lees je hoe wij de digitale vastgoedmarketing voor Wisselspoor Utrecht hebben aangepakt. De belangrijkste conclusies:
- yoreM heeft de volledige digitale vastgoedmarketing voor Wisselspoor verzorgd. Via een nieuwe vastgoedwebsite en een online campagne is de doelgroep van Wisselspoor bekend geraakt met het nieuwbouwproject en de koopwoningen.
- Het webdesign is gemaakt door Heldergroen. Wij hebben dit vertaald naar een gebruiksvriendelijke responsive vastgoedwebsite. Via een koppeling met Het Nieuwbouw Platform konden we het woningaanbod tonen in een interactieve kaart.
- Maar liefst 75% van alle bezoekers bezocht de website via een mobiel apparaat. De mobile first strategie was daarom essentieel.
- De vastgoedmarketing strategie sloeg perfect aan; op het moment dat de woningen online in verkoop gingen ontplofte de website bijna en vrijwel direct stroomden de eerste online inschrijvingen binnen!
Vastgoedmarketing
Het doel van de digitale strategie was om de nieuwe stadswijk bekend te maken bij de inwoners van Utrecht en om het eerste deelgebied succesvol te verkopen. Synchroon heeft yoreM gevraagd om de volledige online vastgoedmarketing voor dit nieuwbouwproject te verzorgen. Voor Wisselspoor hebben wij een nieuwe website ontwikkeld en het woningaanbod vanuit Het Nieuwbouw Platform (HNP) met interactieve kaarten op de website getoond. Daarnaast hebben wij met gerichte advertenties potentiële kopers kennis laten met Wisselspoor, via de advertentiekanalen Google, Facebook en Instagram. De digitale verkoop hebben wij verzorgd door middel van online inschrijfformulieren.
Vastgoedwebsite
Wij zijn de samenwerking met Heldergroen aangegaan om te komen tot een unieke vastgoedwebsite. Heldergroen heeft het webdesign gemaakt om de doelgroep met een creatief concept te verleiden. yoreM heeft het webdesign vertaald naar een gebruiksvriendelijke responsive vastgoedwebsite.
Woningaanbod via interactieve kaart
Synchroon maakt gebruik van HNP voor een optimaal online beheer van haar woningaanbod. Hiervoor hebben wij een koppeling ontwikkeld om het woningaanbod via een interactieve kaart te tonen op de website, waarbij mutaties (te koop/optie/verkocht) realtime worden doorgevoerd. Voor Wisselspoor was de uitdaging om 107 woningen te tonen op een kaart en dit voor mobiele gebruikers gebruiksvriendelijk aan te bieden. Bijna 75% van de geïnteresseerden bezocht de website namelijk met een mobiele telefoon. Hierdoor moesten we een goede mobile first strategie bedenken voor het tonen van 107 woningen via een interactieve kaart op een smartphone.
Digitale vastgoedmarketing
Online adverteren was een enorm belangrijk onderdeel van de digitale strategie om Wisselspoor bekend te maken bij de juiste mensen en om potentiële kopers te informeren over het woningaanbod. Via de online branding van het nieuwbouwproject en een introductie van de woningtypen werkten we toe naar de bekendmaking van de start verkoop. Ook toonden we alle individuele woningen, waarna geïnteresseerden de tijd kregen om zich online in te schrijven. Diverse doelgroepen werden uitgedacht, gekoppeld aan de verschillende woningtypen en benaderd via een passend medium zoals Instagram, Google en Facebook.
De vastgoedmarketing strategie sloeg perfect aan; op het moment dat de woningen online in verkoop gingen ontplofte de website bijna en vrijwel direct stroomden de eerste online inschrijvingen binnen!
Inmiddels zijn alle woningen onder optie en is de makelaar druk bezig met het voeren van de verkoopgesprekken. Voor ons een mooi moment om nogmaals in de online statistieken te duiken om te kijken wat we volgende keer nog beter kunnen doen.
Een combinatie van Google Analytics, Google Tag Manager en Visual Website Optimizer stelt ons in staat om o.a. de gedragsstromen en de gebruiksvriendelijkheid van de nieuwe website in kaart te brengen. Maar het vertelt ons bijvoorbeeld ook meer over hoe vaak de verkoopdocumenten zijn gedownload. Of wanneer websitebezoekers de makelaar een vraag gingen stellen via telefoon of e-mail. Hiermee kunnen wij onze toekomstige websites optimaliseren en het stelt ons steeds beter in staat om op basis van de statistieken voorspellende analyses te doen. Hierdoor kunnen wij de vastgoedmarketing in de toekomst nog scherper instellen.
Wil jij jouw nieuwbouwproject ook snel uitverkopen?
Neem dan contact met ons op.