yoreM Digital in Real Estate

Online adverteren

Op het juiste moment in contact met de juiste persoon.

Online adverteren

Op het juiste moment in contact met de juiste persoon

Online adverteren is onmisbaar in het digitaliseren van de verkoop van nieuwbouwwoningen. Immers, via online advertentie campagnes kom je met de juiste doelgroepen en woningzoekers in contact. Hierbij is een goede strategie natuurlijk essentieel. yoreM heeft online marketing campagnes ingezet voor de ondersteuning van de verkoop en verhuur van meer dan 15.000 nieuwbouwwoningen. Van kleine studio’s tot exclusieve penthouses en van kavels tot vrijstaande woningen. Hierdoor is yoreM de juiste partner voor ieder nieuwbouwproject.

Meer informatie Contact

Social Media

Via social media kun je 9 van de 10 Nederlanders bereiken

Read More

Google Zoeknetwerk

De zoekmachine van Google heeft een marktaandeel van meer dan 95%

Read More

Google Display Netwerk

Via het Google Display Netwerk kun je 90% van de internet gebruikers bereiken

Read More

Waardevolle data met behulp van online advertentie campagnes

Door de online advertentie campagnes op de juiste manier te configureren ontstaat er enorm waardevolle data die gebruikt kan worden tijdens het verkoopproces. Dankzij jarenlange ervaring weet yoreM via welke kanalen je een doelgroep het beste kunt benaderen. Met behulp van rapportages delen wij de gewenste informatie met onze opdrachtgevers. Gedetailleerde informatie over de mate van interesse van verschillende doelgroepen in de woningen, de woningtypen en het nieuwbouwproject. Deze waardevolle data helpt verkoopmanagers om strategische keuzes te maken tijdens het verkoopproces.

Online adverteren als onderdeel van de klantreis

Een online advertentie campagne is de prefecte manier om aan te sluiten op de klantreis van een woningzoeker. De woningzoekers bereiken we via drie verschillende online kanalen. Via social media worden relevante doelgroepen bereikt op basis van persoonlijke kenmerken en retargeting. De zoekmachine van Google wordt gebruikt om advertenties te vertonen wanneer mensen zelf op zoek zijn naar een woning. Tenslotte worden banners met bewegende beelden en teksten ingezet via het Google Display Netwerk, deze advertenties zijn gericht op branding en retargeting.

Via social media kun je 9 van de 10 Nederlanders bereiken

Social media

Facebook en Instagram zijn geschikte social media kanalen om in te zetten voor online advertentie campagnes. Facebook is het grootste sociale netwerk van Nederland met 10,3 miljoen gebruikers. Instagram is het afgelopen jaar gegroeid naar 6,6 miljoen gebruikers. Beide kanalen gebruiken wij om advertenties te tonen aan relevante doelgroepen.

De doelgroepen kunnen bereikt worden op basis van onderstaande criteria:

  • Locatie targeting
  • Interesse categorieën
  • Retargeting
  • Soortgelijke (lookalike) doelgroepen

Op beide kanalen is het mogelijk om de advertenties op verschillende manieren te vertonen. Denk bijvoorbeeld aan een mobiele versus desktop variant, een story op Instagram of een video advertentie in Facebook watch.

De advertenties op Facebook en Instagram worden aangepast naar de juiste status van het project. Is het project nog in de conceptfase? Dan worden de advertenties ingericht met algemene informatie over het project in combinatie met de eerste schetsen of impressies die beschikbaar zijn. Hoe verder in het proces, hoe specifieker de advertenties worden ingericht.

Een strategie die wij vaak aanhouden is de drietrapsraket, waarbij in drie verschillende fasen toegewerkt wordt naar een succesvolle verkoop.

Social Ads - yoreM Digital in Real Estate

Om social media in te zetten als advertentiekanaal is het van belang dat het nieuwbouwproject een eigen Facebook en Instagram pagina heeft. Daarbij adviseren wij om minimaal 1 keer week een bericht te plaatsen zodat de pagina’s up-to-date zijn. Met onze dienst contentmarketing kunnen wij het volledige traject uit handen nemen.

Google zoeknetwerk

yoreM gebruikt de zoekmachine van Google om advertenties te vertonen wanneer mensen zelf op zoek zijn naar een woning. Zoekt iemand op “nieuwbouwwoning Utrecht”, dan vertonen wij een advertentie van een relevant nieuwbouwproject in Utrecht.

Relevantie is hierbij het sleutelwoord. Deze woningzoekers zijn namelijk al op zoek naar een woning en dus verder in de klantreis waardoor ze beter weten naar wat voor soort woning ze op zoek zijn.

Lees meer over online adverteren in het Google Zoeknetwerk

Mockup - Online Adverteren - De 3 Heren

Relevantie is het sleutelwoord

Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk is erg geschikt om een nieuwbouwproject en het woningaanbod onder een grote groep mensen bekend te maken. Hiermee kun je adverteren op diverse nieuws- en blogwebsites zoals fd.nl, ad.nl en nu.nl en bereik je 90% van de internetgebruikers.
De banner advertenties worden opgemaakt in diverse formaten zodat ze op iedere nieuwswebsite en op ieder apparaat vertoond kunnen worden, hierdoor kun je de doelgroep altijd bereiken. Daarnaast worden de banners opgemaakt in de huisstijl van het project en bevatten ze bewegende/wisselende beelden en teksten om de usp’s duidelijk te communiceren.

Via het Google Display Netwerk kunnen wij de doelgroep bereiken op basis van onderstaande criteria:

  • Demografische gegevens zoals locatie en leeftijd
  • Interesse categorieën zoals het kopen van een woning
  • Advertenties vertonen op specifieke websites zoals fd.nl, ad.nl of nu.nl
  • Retargeting om websitebezoekers opnieuw te benaderen

Het inzetten van banners op het Google Display Netwerk sluit goed aan bij de branding van een nieuwbouwproject of bij het informeren van een doelgroep over de start van de verkoop.

Zakelijk adverteren in de vastgoedmarkt

Wil jij een bedrijf, concept of project beter onder de aandacht brengen bij de juiste business-to-business doelgroep? Of wil je meer sollicitanten werven voor een vacature? Dan is business-to-business adverteren de oplossing! Wij bereiken zakelijke doelgroepen via LinkedIn, Bing en Google. Met gerichte beeld- en/of tekstadvertenties brengen we de zakelijke doelgroep in contact met jouw bedrijf.

Lees meer over B2B adverteren

Voordelen van online adverteren

  • In korte tijd een flinke toename aan leads
  • Sluit perfect aan op de klantreis van het kopen van een nieuwbouwwoning
  • Iedere woningzoeker of doelgroep kun je online bereiken
  • Altijd de gewenste boodschap of USP’s in beeld bij de woningzoeker
  • Interesse van doelgroepen inzichtelijk via rapportages
  • Data gekoppeld met Google Analytics

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Meer informatie over online adverteren

Meer weten over de mogelijkheden van online adverteren voor jouw nieuwbouwproject of corporate promotie? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Meer informatie over websites

Meer weten over de mogelijkheden voor een professionele website voor jouw nieuwbouwproject? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

Projectmanager Online Marketing

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.

Business Manager

juriaan@yorem.nl
06 51 60 48 80

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Gino Wong

Projectmanager Websites en Design

gino@yorem.nl
06 10 13 18 10

Meer informatie Energiecalculator

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.