Aan de Lange Viestraat in Utrecht herontwikkelt Syntrus Achmea real estate & finance (SAREF) een icoon naar oude glorie. House Modernes, onder Utrechters beter bekend als De Planeet, dateert uit 1941 als Galeries Modernes. House Modernes biedt ruimte aan kantoren, winkels en horeca. In de kelder is ruimte voor een openbare fietsenstalling.
In opdracht van DLVS heeft yoreM de website van House Modernes ontwikkeld. DLVS verzorgde in deze samenwerking het concept, ontwerp en branding. In deze case lees je hoe wij samen met DLVS dit traject hebben aangepakt.
Concept, ontwerp en branding
Het concept, ontwerp en branding van House Modernes is ontworpen door DLVS en past goed bij de nieuwe uitstraling van het gebouw. Tijdens de eerste ontwerpfase liet Mark De Leeuw van DLVS ons al de ontwerpen zien. Hierdoor kregen wij in een vroeg stadium direct een goed gevoel bij het project. De branding heeft enerzijds een chique en anderzijds een moderne uitstraling. Het logo, de lettertypen (combinatie van schreef en schreefloos) en de kleuren oranje/khaki geven een authentiek gevoel.
Dynamische website
Toen het ontwerp was afgerond konden wij starten met het vertalen van het webdesign naar een gebruiksvriendelijke en dynamische vastgoedwebsite. Anders dan bij een website voor een nieuwbouwproject is het doel van deze website niet het werven van kopers, maar het promoten van de herontwikkeling en de nieuwe functies en omgevingscommunicatie.
Het vroegere Galeries Modernes moest destijds bezoekers van het warenhuis al een beleving bieden. Bij de ontwikkeling van de website van House Modernes hebben wij dit ook als uitgangspunt genomen.
Hamburger menu
Bij de website van House Modernes speelt sfeer een grote rol. Door alle navigatie items te verplaatsen naar een hamburger menu zorgen we er voor dat de aandacht gericht is op de inhoud en niet op een grote navigatie met meerdere items continue in beeld. Hierdoor blijft de website strak en overzichtelijk.
Meertalig
House Modernes is een mixed-use gebouw met een internationale uitstraling en historie. Ook zijn er in Utrecht meer dan 900 internationale bedrijven gevestigd en was het dus een logische keus om de website meertalig aan te bieden in het Engels en Nederlands. De website kan gemakkelijk op een andere taal worden ingesteld via het hamburger menu.
Animeren van content
Het toepassen van animaties op de afbeeldingen en teksten zorgt ervoor dat de website altijd dynamisch oogt en aanvoelt. Bezoekers worden verleid om te blijven lezen en scrollen omdat het lijkt alsof er door de animaties telkens nieuwe content geserveerd wordt.
Interactieve doorsnede
Om overzichtelijk de invulling van House Modernes te tonen, is er een interactieve doorsnede ontwikkeld waarbij goed zichtbaar is, wat er op welke verdieping van het gebouw zich bevindt.
Ontdek de website van House Modernes
Bezoek de websiteMeer weten?
Neem contact met ons op en wij helpen je graag!