De voordelen van adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk

yoreMblog

voordelen-google-adwords-zoeknetwerk

Je kunt er bijna niet meer omheen: even ‘’Googelen’’ om snel antwoord op een vraag te krijgen. Van alle Nederlanders die op zoek gaan naar informatie op internet, gebruikt 95% de zoekmachine van Google. Daarom mag de zoekmachine van Google nooit ontbreken in de marketingmix! In deze blog lees je hoe het adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk in de praktijk werkt en wat de voordelen zijn voor nieuwbouwprojecten.

‘’Voor veel adverteerders is het de laatste jaren geen afweging meer om te adverteren via Google, maar een vanzelfsprekendheid’’

Wat is het Google AdWords zoeknetwerk?

Voordat we ingaan op het zoeknetwerk is het goed om te weten hoe het advertentiekanaal van Google is ingericht. Het advertentiekanaal van Google wordt ook wel Google AdWords genoemd. Via Google AdWords heb je de mogelijkheid om te adverteren in het zoeknetwerk (de zoekmachine) en het displaynetwerk (internetwebsites die ruimte bieden aan Google om beeld- en tekstadvertenties te vertonen, zoals nu.nl en ad.nl). Nu gaan we verder in op het zoeknetwerk van Google, in een andere blog kun je de voordelen van adverteren via het Google AdWords displaynetwerk lezen.

De meest bekende locatie voor het adverteren binnen het zoeknetwerk van Google is boven en onder de zoekresultaten van de zoekmachine. Boven de zoekresultaten verschijnen maximaal 4 advertenties, onder de zoekresultaten maximaal 3. Onderstaand beeld laat zien hoe een advertentie er uit ziet boven de zoekresultaten.

voordelen-google-adwords-zoeknetwerk

Wat zijn de voordelen voor nieuwbouwprojecten?

Als mensen op zoek zijn naar een nieuwe woning wordt er vaak gezocht naar nieuwbouw of koopwoning in combinatie met een plaats. Dit blijkt uit de zoekwoordenanalyses die yoreM voor én na een online campagne uitvoert. De voordelen van adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk voor nieuwbouwprojecten kunnen als volgt worden gezien:

  • Altijd bovenaan de zoekresultaten bij relevante zoekwoorden zoals ‘nieuwbouw i.c.m. projectplaats’ en ‘koopwoningen i.c.m. projectplaats’;
  • Continue toevoer van geïnteresseerden naar de projectwebsite;
  • Bereik een relevante doelgroep die zeer waarschijnlijk op zoek is naar een nieuwe woning;
  • Via de zoekmachine zijn mensen zelf al op zoek, dit maakt de relevantie een stuk groter;
  • Promoot de start verkoop datum of de inschrijfperiode via een handige timer.

In het onderstaande beeld is te zien hoe wij een advertentie hebben gemaakt voor nieuwbouwproject Wonen aan de Ham in Bergen op Zoom. Naast relevante informatie zoals een call to action (Bekijk 14 Riante Herenhuizen), prijzen en woonoppervlaktes, wordt ook de start verkoop datum benoemd in een aantal aflopende dagen. De start verkoop is op 23 september, zoals ook onderaan de advertentie wordt weergeven. Ook is er een timer actief, zodat iedereen exact kan zien over hoeveel dagen de start verkoop manifestatie begint.

Advertentieweergave in de Google zoekresultaten op 21-09-2017

Advertentieweergave in de Google zoekresultaten op 22-09-2017

Adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk met yoreM

Adverteren met gerichte zoekwoorden in de zoekmachine van Google is voor ieder nieuwbouwproject effectief en waardevol. Door de campagnes op een juiste manier te configureren kunnen wij doorklikratio’s voor zoekwoorden als ‘nieuwbouw i.c.m. projectplaats’ van gemiddeld 15 tot 20% realiseren! Ook het doelconversieratio is vaak hoger dan andere vormen van online advertising.

Adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk is uitermate geschikt voor een langere periode. Voor een relatief klein budget wordt de projectwebsite altijd bovenin de Google zoekresultaten vertoond. Wil jij ook adverteren voor jouw nieuwbouwproject in het Google AdWords zoeknetwerk? Neem dan contact met ons op!