theme logo

Bewust Nieuwbouw bereikt maandelijks meer dan 100.000 woonconsumenten!

15 augustus 2017 | Door Juriaan Hoefnagel

Sinds april 2016 is yoreM verantwoordelijk voor de social media campagnes voor Bewust Nieuwbouw. In deze blog lees je hoe Bewust Nieuwbouw meer dan 100.000 woonconsumenten per maand bereikt dankzij online advertentie campagnes. Verder laten we het verschil zien tussen de weergaven, betrokkenheid en het rendement van gepromote berichten versus niet gepromote berichten.

Wie is Bewust Nieuwbouw?

Bewust Nieuwbouw is een website voor consumenten met informatie over het kopen, huren en bewonen van een nieuwbouwhuis. Het doel van de website is consumenten zo goed mogelijk informeren over alles wat met nieuwbouwhuizen te maken heeft, zodat zij met meer kennis van zaken (ofwel: bewuster) kunnen kiezen voor nieuwbouw.

Om zo veel mogelijk consumenten te informeren heeft NEPROM aan yoreM gevraagd om online te adverteren.

Hierbij is er gekozen om te adverteren via Facebook, aangezien 10,4 miljoen Nederlanders een Facebookaccount hebben en er zelfs 7,5 miljoen Nederlanders dagelijks gebruik van maken!

In beeld bij de woonconsument

Aangezien informeren het primaire doel is van Bewust Nieuwbouw, is er samen met Margriet Schepman en Wendy Braanker van de NEPROM voor gekozen om (nieuws) artikelen te promoten via Facebook. Op basis van persoons- en leefstijlkenmerken zijn de woonconsumenten ingedeeld in diverse doelgroepen, die werden geselecteerd aan de hand van het onderwerp van het artikel. Om in beeld te zijn bij de woonconsument is voornamelijk het aantal weergaven van belang. Onderstaande grafiek geeft het aantal weergaven in de afgelopen periode per maand weer. In de maanden met een groene kolom heeft yoreM de promotie verzorgd en in de maanden met een blauwe kolom was er geen promotie. Hierin is duidelijk te zien dat het overgrote deel van de weergaven door de advertenties wordt verzorgd.

bewust-nieuwbouw-weergaven-3

Een betrokken woonconsument

Eén van de secundaire doelen van Bewust Nieuwbouw is het enthousiast maken van consumenten voor nieuwbouw wonen. Om de betrokkenheid van de woonconsument te meten is onder andere het aantal volgers van de Facebookpagina van belang. Deze volgers zijn tot stand gekomen als spinoff van de gepromote artikelen. Dit betekent dat er geen gerichte campagne is gevoerd voor het vergroten van het aantal volgers, echter zorgt de berichtpromotie indirect toch voor een grote stijging. Begin 2016 had de Facebook pagina minder dan 100 volgers, inmiddels zijn dit er bijna 2.000!

bewust-nieuwbouw-facebook-volgers-2

Het rendement bij de woonconsument

De NEPROM besteedt veel tijd en energie aan het schrijven en plaatsen van de artikelen. Dan wil je natuurlijk ook dat het bericht voldoende oplevert. Onderstaand is het gemiddelde te zien van het organische en gepromote bereik van de laatste 10 berichten. Hierin is duidelijk te zien dat je met een kleine investering het bereik meer dan 25 keer kunt vergroten. Dit geldt eveneens voor het aantal klikken op het bericht en de reacties.

bewust-nieuwbouw-interactie

De mogelijkheden van adverteren via social media

Social media is de ideale plek om met je klanten in contact te komen. Voor Bewust Nieuwbouw was het een logische stap om uitsluitend te adverteren via Facebook aangezien hier alle woonconsumenten te vinden zijn. Het promoten van berichten zorgt voor een enorm bereik en betrokkenheid waardoor we dit voor de NEPROM vrijwel doorlopend inzetten. Uiteraard biedt dit ook voor andere bedrijven, initiatieven en projecten enorme mogelijkheden. Wil je ook meer halen uit Facebook marketing? Kom dan gerust langs voor een kop koffie, terwijl we ondertussen de strategie voor jouw bedrijf bespreken!

Mensen bekeken ook

  • Impressie van yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads
    24 juni 2016 / Blog

    yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads

    Dat steeds meer mensen hun mobiele telefoon gebruiken om informatie te zoeken op internet wisten we natuurlijk al lang. Zo zagen wij het mobiele...

    Lees artikel
  • Impressie van Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!
    15 september 2016 / Blog

    Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!

    Ook dit jaar delen NEPROM leden weer hun kennis over het toepassen van online marketing in de vastgoedsector. Vandaag is de eerste dag van de...

    Lees artikel
  • Impressie van Big data en E-business voor nieuwbouwwoningen
    13 april 2016 / Blog

    Big data en E-business voor nieuwbouwwoningen

    E-business voor nieuwbouwwoningen is in korte tijd volwassen geworden. Online marketing het gebruik van internet en alles wat daar bij komt...

    Lees artikel
  • Impressie van Synchroon verzorgt mastercourse e-business nieuwbouwwoningen
    23 december 2015 / Blog

    Synchroon verzorgt mastercourse e-business nieuwbouwwoningen

    De NEPROM heeft Synchroon gevraagd om een bijdrage te leveren aan de tweedaagse mastercourse e-business nieuwbouwwoningen. Ze hebben deze...

    Lees artikel
  • Impressie van Nieuwbouw SEO
    13 februari 2018 / Blog

    Nieuwbouw SEO

    De huizenmarkt is zeer voorspoedig huurhuizen en koopwoningen worden snel verhuurd en verkocht. Hierdoor staan projectwebsites steeds korter...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM Verovert Finest of Ockenburgh
    9 december 2016 / Cases

    yoreM Verovert Finest of Ockenburgh

    Finest of Ockenburgh is gelegen op een bijzondere plek tegen de kust van Kijkduin. De bijzondere ligging achter de begroeide duinen en de...

    Lees artikel
  • Impressie van Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!
    15 september 2016 / Blog

    Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!

    Ook dit jaar delen NEPROM leden weer hun kennis over het toepassen van online marketing in de vastgoedsector. Vandaag is de eerste dag van de...

    Lees artikel
  • Impressie van Gericht online adverteren: zes weken Cruquius Amsterdam
    29 april 2016 / Cases

    Gericht online adverteren: zes weken Cruquius Amsterdam

    Op maandag 7 maart mocht yoreM starten met de online campagnes voor Cruquius. Cruquius is een ontwikkeling van Amvest in Amsterdam Oost. Een...

    Lees artikel
  • Impressie van Big data en E-business voor nieuwbouwwoningen
    13 april 2016 / Blog

    Big data en E-business voor nieuwbouwwoningen

    E-business voor nieuwbouwwoningen is in korte tijd volwassen geworden. Online marketing het gebruik van internet en alles wat daar bij komt...

    Lees artikel
  • Impressie van Zuiderpark Tilburg Verovert Online!
    3 februari 2016 / Cases

    Zuiderpark Tilburg Verovert Online!

    Zuiderpark Tilburg is dé nieuwe woonwijk van Tilburg. Zo eentje met dat typisch ouderwetse buurtgevoel maar dan voor mensen van nu. Jonge...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM bezoekt Inman Connect New York 2016
    27 januari 2016 / Blog

    yoreM bezoekt Inman Connect New York 2016

    Om ervoor te zorgen dat yoreM op de hoogte is van de laatste trends en ontwikkelingen zijn wij dit jaar aanwezig op de Inman Connect in New York....

    Lees artikel
  • Impressie van De Deeltuin Verovert Online!
    21 januari 2016 / Blog

    De Deeltuin Verovert Online!

    De Deeltuin is een nieuwbouwproject aan de Sartreweg in de Utrechtse wijk Veemarkt. In totaal komen circa 50 eengezinswoningen in De Deeltuin die...

    Lees artikel
  • Impressie van Synchroon verzorgt mastercourse e-business nieuwbouwwoningen
    23 december 2015 / Blog

    Synchroon verzorgt mastercourse e-business nieuwbouwwoningen

    De NEPROM heeft Synchroon gevraagd om een bijdrage te leveren aan de tweedaagse mastercourse e-business nieuwbouwwoningen. Ze hebben deze...

    Lees artikel
  • Impressie van Online adverteren in de zomer? Het werkt!
    4 juli 2017 / Blog

    Online adverteren in de zomer? Het werkt!

    De zomerperiode komt er weer aan en steeds vaker krijgen wij de vraag van opdrachtgevers of het verstandig is om online te adverteren tijdens de...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM biedt SYNCHROON unieke mogelijkheden
    24 april 2017 / Blog

    yoreM biedt SYNCHROON unieke mogelijkheden

    Vorig jaar stelde yoreM zich aan de lezers van Shopping Centre NEWS voor als de nieuwe business-unit Online Marketing van vastgoedontwikkelaar...

    Lees artikel
  • Impressie van Livestreamen via instagram
    22 november 2016 / Blog

    Livestreamen via instagram

    Na Facebook komt nu ook Instagram met de optie om te livestreamen via het social media kanaal. Dat Instagram deze optie nu ook doorvoert was te...

    Lees artikel
  • Impressie van Online adverteren in de zomer?
    29 juli 2016 / Blog

    Online adverteren in de zomer?

    Bij sommige bedrijven in de vastgoedsector lijkt alles in de zomer stil te liggen de meeste bouwbedrijven zijn gedurende de zomerperiode zelfs...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads
    24 juni 2016 / Blog

    yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads

    Dat steeds meer mensen hun mobiele telefoon gebruiken om informatie te zoeken op internet wisten we natuurlijk al lang. Zo zagen wij het mobiele...

    Lees artikel
  • Impressie van Geen chronologische tijdlijn meer op Instagram
    16 maart 2016 / Blog

    Geen chronologische tijdlijn meer op Instagram

    Instagram kent afgelopen jaar een enorme groei. Met zo’n 2 miljoen gebruikers in Nederland is het platform één van de populairste apps te...

    Lees artikel
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

[YOREGRAVITYFORMS]id:1;message:bedankt voor je aanmelding!;[/YOREGRAVITYFORMS]

Close search