Bewust Nieuwbouw bereikt maandelijks meer dan 100.000 woonconsumenten!

yoreMblog, Online Adverteren

Bewust-nieuwbouw-online

Sinds april 2016 is yoreM verantwoordelijk voor de social media campagnes voor Bewust Nieuwbouw. In deze blog lees je hoe Bewust Nieuwbouw meer dan 100.000 woonconsumenten per maand bereikt dankzij online advertentie campagnes. Verder laten we het verschil zien tussen de weergaven, betrokkenheid en het rendement van gepromote berichten versus niet gepromote berichten.

Wie is Bewust Nieuwbouw?

Bewust Nieuwbouw is een website voor consumenten met informatie over het kopen, huren en bewonen van een nieuwbouwhuis. Het doel van de website is consumenten zo goed mogelijk informeren over alles wat met nieuwbouwhuizen te maken heeft, zodat zij met meer kennis van zaken (ofwel: bewuster) kunnen kiezen voor nieuwbouw.

Om zo veel mogelijk consumenten te informeren heeft NEPROM aan yoreM gevraagd om online te adverteren.

Hierbij is er gekozen om te adverteren via Facebook, aangezien 10,4 miljoen Nederlanders een Facebookaccount hebben en er zelfs 7,5 miljoen Nederlanders dagelijks gebruik van maken!

In beeld bij de woonconsument

Aangezien informeren het primaire doel is van Bewust Nieuwbouw, is er samen met Margriet Schepman en Wendy Braanker van de NEPROM voor gekozen om (nieuws) artikelen te promoten via Facebook. Op basis van persoons- en leefstijlkenmerken zijn de woonconsumenten ingedeeld in diverse doelgroepen, die werden geselecteerd aan de hand van het onderwerp van het artikel. Om in beeld te zijn bij de woonconsument is voornamelijk het aantal weergaven van belang. Onderstaande grafiek geeft het aantal weergaven in de afgelopen periode per maand weer. In de maanden met een groene kolom heeft yoreM de promotie verzorgd en in de maanden met een blauwe kolom was er geen promotie. Hierin is duidelijk te zien dat het overgrote deel van de weergaven door de advertenties wordt verzorgd.

bewust-nieuwbouw-weergaven

Een betrokken woonconsument

Eén van de secundaire doelen van Bewust Nieuwbouw is het enthousiast maken van consumenten voor nieuwbouw wonen. Om de betrokkenheid van de woonconsument te meten is onder andere het aantal volgers van de Facebookpagina van belang. Deze volgers zijn tot stand gekomen als spinoff van de gepromote artikelen. Dit betekent dat er geen gerichte campagne is gevoerd voor het vergroten van het aantal volgers, echter zorgt de berichtpromotie indirect toch voor een grote stijging. Begin 2016 had de Facebook pagina minder dan 100 volgers, inmiddels zijn dit er bijna 2.000!

bewust-nieuwbouw-facebook-volgers

Het rendement bij de woonconsument

De NEPROM besteedt veel tijd en energie aan het schrijven en plaatsen van de artikelen. Dan wil je natuurlijk ook dat het bericht voldoende oplevert. Onderstaand is het gemiddelde te zien van het organische en gepromote bereik van de laatste 10 berichten. Hierin is duidelijk te zien dat je met een kleine investering het bereik meer dan 25 keer kunt vergroten. Dit geldt eveneens voor het aantal klikken op het bericht en de reacties.

bewust-nieuwbouw-interactie

De mogelijkheden van adverteren via social media

Social media is de ideale plek om met je klanten in contact te komen. Voor Bewust Nieuwbouw was het een logische stap om uitsluitend te adverteren via Facebook aangezien hier alle woonconsumenten te vinden zijn. Het promoten van berichten zorgt voor een enorm bereik en betrokkenheid waardoor we dit voor de NEPROM vrijwel doorlopend inzetten. Uiteraard biedt dit ook voor andere bedrijven, initiatieven en projecten enorme mogelijkheden. Wil je ook meer halen uit Facebook marketing? Kom dan gerust langs voor een kop koffie, terwijl we ondertussen de strategie voor jouw bedrijf bespreken!