yoreM Digital in Real Estate

De voordelen van dynamische banner advertenties

yoreM Blogt

#Display Ads#Google Ads#HTML5
Home Blog De voordelen van dynamische banner advertenties

De voordelen van dynamische banner advertenties

Voor het adverteren via Google AdWords maakt yoreM gebruik van twee type advertenties campagnes: adverteren via het zoeknetwerk en adverteren via het displaynetwerk. Het zoeknetwerk van Google wordt gebruikt om woningzoekenden te bereiken die actief op zoek zijn naar een woning in een bepaalde stad, wijk, gemeente of dorp. yoreM gebruikt het displaynetwerk van Google om woningzoekenden die al eerder de website van de woning, het project of het gebied hebben bezocht opnieuw te bereiken, maar op dat moment op een andere website actief zijn zoals een nieuwswebsite.

De onderstaande advertentie is een goed voorbeeld van een dynamische banner advertentie. Deze advertentie heeft yoreM in het diplaynetwerk van Google AdWords geplaatst voor de online campagne van De Zalmhaven. Via bewegende beelden (onderstaand is een versnelde weergave) laten wij alle potentiële kopers in Rotterdam en omgeving kennis maken met De Zalmhaven.

zalmhaven

Adverteren via het displaynetwerk is een effectieve manier om een specifieke doelgroep op internet te bereiken. Via remarketing kun je woningzoekenden die geïnteresseerd zijn in jouw nieuwbouwproject benaderen om nogmaals de website te bezoek en zich bijvoorbeeld aan te melden voor een nieuwsbrief of om ze op de hoogte te stellen van een manifestatie. Ideaal wanneer iemand je website heeft bezocht, maar tijdens het lezen van de informatie werd afgeleid door bijvoorbeeld een telefoontje of een vraag en daardoor de website heeft weggeklikt. In zo’n situatie kun je de geïnteresseerden nogmaals attenderen op jouw project of die ene specifieke woningen en daarmee je bestand aan geïnteresseerden of het aantal aanwezigen op een manifestatie vergroten. Op deze manier hebben wij vele effectieve online advertentie campagnes uitgevoerd voor onze opdrachtgevers, dit doen wij met dynamische banner advertenties!

Dynamische banner advertenties

Adverteren via het Google AdWords displaynetwerk kan met zowel stilstaande als met bewegende banners. yoreM ontwikkelt al geruime tijd online campagnes voor verschillende nieuwbouwprojecten met statische advertenties. Vrij recent bieden wij ook de mogelijkheid aan om te adverteren met dynamisch advertenties. Het voordeel van deze banners is dat je meerdere teksten en beelden kunt vertonen in één afbeelding. Daarnaast trekt een bewegend beeld sneller de aandacht van een woningzoekende dan een stilstaand beeld. Dit zien wij ook terug in de klikratio’s (CTR) van de advertenties campagnes. Deze zijn hoger bij dynamische advertenties dan bij statische advertenties. Een hogere CTR geeft een hogere mate van relevantie weer en zorgt er ook voor dat de klikprijs (CPC) omlaag gaat. Hierdoor kun je een beter rendement halen met jouw marketingeuro!

 

De-voordelen-van-dynamische-banner-advertenties-yoreM.nl_

yoreM behaald display certificaat

Door de goede resultaten van de dynamische display campagnes neemt de vraag van onze opdrachtgevers voor dit type remarketing campagnes toe, hierdoor hebben wij ervoor gekozen om hierin te investeren. Sinds dit jaar is yoreM dan ook officieel een display partner van Google, na het behalen van het certificaat voor het Google AdWords displaynetwerk! Dit certificaat geeft aan dat yoreM op de hoogte is van de laatste ontwikkelingen van display advertising en over voldoende kennis beschikt om jouw online display campagnes op de juiste manier in te stellen.

Ben je benieuwd wat adverteren via het displaynetwerk voor jouw nieuwbouwproject of bedrijf binnen de vastgoedsector kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen. Uiteraard kun je ook bij ons terecht voor het opzetten van een goede online marketing strategie voor jouw nieuwbouwproject!