yoreM Digital in Real Estate

Koopbereidheid voorspellen met leadscoring

yoreM Blogt

Home Blog Koopbereidheid voorspellen met leadscoring

Koopbereidheid voorspellen met leadscoring

De verkoop van nieuwbouw loopt terug en nieuwbouwwoningen staan steeds langer te koop. Om toch een succesvolle verkoop te realiseren is het belangrijk om de kwaliteit van de leads en het klantenbestand inzichtelijk te hebben. Met behulp van leadscoring in yoreCRM maken wij de koopbereidheid van woningzoekers inzichtelijk en kunnen projectontwikkelaars risicoloos in verkoop. In deze blog lees je meer over leadscoring en hoe je dit voor jouw project kunt inzetten.



Digitale klantreis 

Het kopen van een (nieuwbouw) woning is de grootste uitgave die een consument doet in haar leven. Dit zorgt voor een lange klantreis met veel contactmomenten; online interacties. Daarnaast is de consument afhankelijk van het nieuwbouwproject en het moment dat de woningen te koop worden aangeboden.

De digitale klantreis van het kopen van een nieuwbouwwoning start op het moment dat de consument de projectwebsite bezoekt en haar NAW-gegevens achterlaat. Vanaf dit moment volgen wij de woningzoeker en verzamelen wij alle online interacties die een woningzoeker heeft met het project. De interacties met de projectwebsite, nieuwsbrieven en het persoonlijke account in yoreCRM worden verzameld. Deze interacties worden tot op de minuut nauwkeurig geregistreerd zodat je een zeer gedetailleerd overzicht krijgt van de klantreis op persoonsniveau. Soms zijn dit wel 100 interacties; van het downloaden van een brochure, het openen van de nieuwsbrief tot het delen van woonwensen.

De koopbereidheid van woningzoekers voorspellen met leadscoring - Digitale Klantreis - yoreM Digital in Real Estate

Leadscoring

Met leadscoring rangschik je woningzoekers naar of ze wel of niet interessant zijn voor het nieuwbouwproject. Beter gezegd; gaat een woningzoeker zich wel of niet inschrijven op een specifiek bouwnummer. Voor het rangschikken gebruiken wij de online interacties. Aan alle interacties worden punten toegekend inclusief het aantal keer dat je punten kunt behalen. Op deze manier verzamelt een woningzoeker punten als zij bijvoorbeeld de website bezoekt, een bouwnummer bekijkt of de brochure downloadt.

De koopbereidheid van woningzoekers voorspellen met leadscoring - Digitale Klantreis Leadscoring - yoreM Digital in Real Estate

Risicoloos in verkoop

In totaal hebben wij 40 verschillende interacties benoemd die invloed hebben op de kans dat een woningzoeker zich gaat inschrijven op een specifiek bouwnummer. Doordat alle interacties een andere weging hebben, dragen ze op de gewenste manier bij aan het voorspellen van de koopbereidheid. Deze interacties worden projectspecifiek geconfigureerd zodat de leadscore naadloos aansluit op het project.

Door het toepassen van leadscoring beschikt een projectontwikkelaar over zeer waardevolle en unieke data voordat de verkoop van het project start. Door de verschillende inzichten en dashboards op klantniveau en projectniveau heb je direct de kwaliteit van het klantenbestand inzichtelijk.

Bij een nieuwbouwproject heb je maar één keer de mogelijkheid om momentum te creëren. Zeker in de huidige tijd is dit essentieel. Het toepassen van leadscoring geeft waardevolle input voor de marketingcampagnes van het nieuwbouwproject. Combineer je leadscoring met dynamic princing dan heb je een extra indicatie voor het vaststellen van een optimaal prijsniveau. Hiermee draagt leadscoring bij aan een risicoloos verkooptraject.

Leadscoring toepassen voor jouw nieuwbouwproject?

Leadscoring is een van de functionaliteiten die yoreM het afgelopen jaar heeft ontwikkeld om het verkoopproces van nieuwbouwwoningen volledig te digitaliseren en te sturen op data. Wil jij leadscoring toepassen voor jouw nieuwbouwproject om het verkooprisico te verminderen? Of wil je het verkoopproces binnen jouw organisatie meer datagedreven maken om daarmee de juiste keuze te maken? Neem dan contact met ons op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met
Juriaan Hoefnagel

juriaan@yorem.nl 088 010 57 50

Meer informatie over online adverteren

Meer weten over de mogelijkheden van online adverteren voor jouw nieuwbouwproject of corporate promotie? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Meer informatie over websites

Meer weten over de mogelijkheden voor een professionele website voor jouw nieuwbouwproject? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

Projectmanager Online Marketing

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.

Business Manager

juriaan@yorem.nl
06 51 60 48 80

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Gino Wong

Projectmanager Websites en Design

gino@yorem.nl
06 10 13 18 10

Meer informatie Energiecalculator

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.