yoreM Verovert Online

Jouw nieuwe website snel live; volgens de Growth Driven Design aanpak!

23 november 2018 | Door Gino Wong

Een nieuwe website laten ontwikkelen neemt vaak veel tijd in beslag. Het traject wekt frustratie op, is te duur, duurt te lang en het resultaat is niet in lijn met verwachting. Dit kan uiteraard ook anders.

Wij leggen je graag uit hoe je dit kunt voorkomen, maar eerst nog even een voorbeeld van de traditionele manier. Vervolgens leggen we uit hoe wij dit aanpakken met de Growth Driven Design methode! 

Een nieuwe website op de traditionele manier

Op de traditionele manier begint een webdesigner of grafisch vormgever met het design op basis van input van de opdrachtgever. Voor de opdrachtgever is dit meestal ook een mooi moment om nieuwe functionaliteiten voor te stellen.  Doorontwikkelingen worden meestal na oplevering niet meer doorgevoerd, omdat hier simpel weg geen prioriteit aan wordt gegeven.

De nadelen van de traditionele manier

  • Duurt lang voor dat de website live staat
  • Weinig grip op eind resultaat
  • Hoge opstart kosten
  • Minder toekomstbestendig

De opdrachtgever ziet voor het eerst een werkende proefversie van zijn nieuwe website. De beta voelt toch anders aan dan vooraf gedacht bij het zien van het design. De ontwerper heeft het design bijvoorbeeld gebaseerd op basis van een desktop device, maar geen rekening gehouden met mobiele apparaten zoals een tablet of mobiele telefoon. Een ontwerp ziet er immers op een computer volledig anders uit dan op een mobiele telefoon. Simpelweg omdat hier minder ruimte beschikbaar is.

De nieuwe website is eindelijk klaar en opgeleverd en staat live, maar is de website ook daadwerkelijk af met alle gewenste functionaliteiten? Waarschijnlijk niet. Omdat het traject veel tijd in beslag heeft genomen, voelt het alsof er een last van je schouders valt en wordt er geen aandacht meer besteed aan het testen, optimaliseren en doorontwikkelen.

De webbouwer heeft vervolgens meer tijd nodig als vooraf begroot om het design zo goed mogelijk te handhaven en door te voeren voor alle overige apparaten.

Gelukkig kan dit ook anders, namelijk volgens het Growth Driven Design (GDD) principe. 

Growth-Driven-Design-VS-Traditionele-Manier---Blog---Jouw-nieuwe-website-snel-live

Een nieuwe website volgens het Growth Driven Design principe

Met Growth Driven Design draai je als het ware het traditionele proces om. Het design wordt gebaseerd op data en strategie. Om vervolgens zo snel mogelijk tot een eerste live versie te komen.

Vervolgens ontwikkelen we de website continue door. Hierbij A/B testen wij elementen in de website om deze vervolgens, indien de resultaten uit de A/B test aan onze verwachtingen voldoen, te implementeren in de website. Dit zorgt ervoor dat er alleen functionaliteiten in de website worden opgenomen, waar daadwerkelijk behoefte aan is.

“ Het continue doorontwikkelen van je website is essentieel bij de Growth Driven Design aanpak. Een website is namelijk nooit af!”

Stap 1: Data analyseren

Onze data raadplegen wij uit de bekende tools die wij voor alle websites altijd implementeren:

  • Google Analytics
  • Search Console
  • PageSpeed Insights
  • Visual Website Optimizer
  • Hotjar

Op basis van data bepalen wij ook de structuur. Voor de nieuwe website van yoreM hebben wij in Google Analytics en Search Console bijvoorbeeld gekeken wat onze belangrijkste elementen zijn. Hierin zagen wij dat de meeste bezoekers onze blogs en cases lezen. In de structuur hebben we er dus voor gekozen om cases en blogs los te koppelen en prominenter in de website te integreren. Ook omdat wij graag onze kennis en ontwikkelingen uit de online vastgoed markt met onze bezoekers delen.

Data Analyseren - Jouw nieuwe website snel live - volgens de Growth Driven Design aanpak
Analyse uit Google Data Studio

Stap 2: Van strategie naar prototype

De strategie wordt bepaald op basis van bovenstaande data, maar ook volgens de laatste trends en ontwikkelingen. We nemen hier ook altijd de wensen van de klant in mee, maar we kijken ook naar het type website. Gaat het om een website voor een nieuwbouwproject of gaat het om een corporate website? De één heeft een totaal ander doel, als de ander. Bij een nieuwbouwproject houden we veel meer rekening met het verleiden van de potentiële woningkoper, terwijl we bij de corporate website meer de focus hebben op het delen van ontwikkelingen uit organisatie en het tonen van projecten.

In onze oude website was er geen overzicht van onze projecten en klanten. Omdat wij trots zijn op onze projecten en klanten hebben we deze opgenomen in onze nieuwe website.

Zodra de strategie duidelijk is, gaan we direct aan de slag met het uitschetsen van een wireframe. Dit doen we in tegenstelling tot de traditionele manier, op basis van data en strategie.

Bij het ontwerpen van een wireframe houden wij ook rekening met de momenten waarop mensen onze website bezoeken en met welke verschillende apparaten zij dit doen.

Wil je hier meer over weten? 

Lees onze blog over het gebruik van mobiele apparaten op verschillende momenten.

Zodra het wireframe klaar is wordt dit vertaald naar een werkend prototype. Hiermee voel je direct aan of alles werkt zoals vooraf gedacht. Een werkend prototype kun je namelijk op het daadwerkelijke apparaat testen. Hierdoor krijg je een veel beter gevoel bij het design.

Voorbeeld prototype test

Stap 3: Live!

De volgende stap is het omzetten van het prototype naar een eerste beta. Een belangrijk voordeel is nu, dat de beta al uitvoerig is getest en waar nodig geoptimaliseerd. Zodra de beta live staat, voldoet deze direct aan de verwachting en komen we niet voorverassingen te staan.

Waarom yoreM kiest voor de Growth Driven Design aanpak:

  • Sneller online met de nieuwe website
  • Een voortdurende ‘vernieuwde’ en geoptimaliseerde website
  • Minder kosten vooraf
  • Redesign op basis van data, strategie en wensen
  • Meer mogelijkheid om door te ontwikkelen

Omdat een website nooit af is en de nieuwe ontwikkelingen elkaar razendsnel opvolgen is het nu taak om de website te blijven doorontwikkelen. Wat bijdraagt aan het lange termijn succes van je website. Het kan ten slotte altijd beter.

Benieuwd naar meer informatie over onze Growth Driven Design aanpak?

Neem contact op voor meer informatie.

Mensen bekeken ook

  • Impressie van Nieuwe interface voor DigiOffice
    18 januari 2019 / Cases

    Nieuwe interface voor DigiOffice

    In april 2018 is Gino Wong namens yoreM gevraagd om mee te denken over het vernieuwen van de DigiOffice interface. Binnen TBI gebruiken alle...

    Lees artikel
  • Impressie van Een website met beleving voor Utrechtse herontwikkeling House Modernes
    15 augustus 2019 / Cases

    Een website met beleving voor Utrechtse herontwikkeling House Modernes

    Aan de Lange Viestraat in Utrecht herontwikkelt Syntrus Achmea real estate & finance (SAREF) een icoon naar oude glorie. House Modernes...

    Lees artikel
  • Impressie van Digitale vastgoedmarketing voor een nieuwe stadswijk in Utrecht
    25 juli 2019 / Cases

    Digitale vastgoedmarketing voor een nieuwe stadswijk in Utrecht

    Wisselspoor is een nieuwe stadswijk in Utrecht met een gevarieerde mix aan woningen in een bijzonder ontspannen sfeer. Gekenmerkt...

    Lees artikel
  • Impressie van Meertalige vastgoedwebsite voor KJ Residences Den Haag
    11 april 2019 / Blog

    Meertalige vastgoedwebsite voor KJ Residences Den Haag

    Voor nieuwbouwproject KJ Residences Den Haag hebben wij een nieuwe website gelanceerd. KJ Residences ligt aan de toegangspoort van de stad Den...

    Lees artikel
  • Impressie van Online gebiedsmarketing Wonen in Waterfront
    19 maart 2019 / Cases

    Online gebiedsmarketing Wonen in Waterfront

    Wonen in Waterfront is een unieke gebiedsontwikkeling in Harderwijk waarbij in de afgelopen jaren een grote diversiteit aan woningen zijn...

    Lees artikel
  • Impressie van 10 tips om de vindbaarheid van jouw vastgoedwebsite te verbeteren.
    28 februari 2019 / Blog

    10 tips om de vindbaarheid van jouw vastgoedwebsite te verbeteren.

    De zoekmachine van Google zorgt in Nederland gemiddeld voor 1/3e van al het websitebezoek en voor 1/4e van alle aanmeldingen. Hierdoor is het...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM bezoekt Webwinkel vakdagen 2019
    24 januari 2019 / Blog

    yoreM bezoekt Webwinkel vakdagen 2019

    Op 23 en 24 januari vond het grootste e-commerce-event van de Benelux plaats: de Webwinkel Vakdagen 2019. Met meer dan 200 inspirerende sessies...

    Lees artikel
  • Impressie van Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten
    31 oktober 2018 / Blog

    Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten

    Online adverteren is een slimme en effectieve manier om een nieuwbouwproject te promoten onder potentiële kopers. Via de online advertenties laat...

    Lees artikel
  • Impressie van De beste cookiemelding in de vastgoedsector
    18 juli 2018 / Blog

    De beste cookiemelding in de vastgoedsector

    Sinds 25 mei jongstleden is de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) van kracht. Deze wetgeving zorgt voor meer plichten bij...

    Lees artikel
  • Impressie van Klantbeleving; mobile first
    24 april 2018 / Blog

    Klantbeleving; mobile first

    Het consumentengedrag is in de afgelopen jaren enorm veranderd. De woonconsument heeft gemiddeld meer dan vier apparaten tot zijn of haar...

    Lees artikel
  • Impressie van Online vastgoedmarketing in 2018
    22 december 2017 / Blog

    Online vastgoedmarketing in 2018

    In het afgelopen jaar hebben wij heel veel vastgoedbedrijven blij mogen maken met onze dienstverlening. Dit heeft ons de mogelijkheid gegeven om...

    Lees artikel
  • Impressie van Succesvolle online marketing strategie bij nieuwbouwproject Koningskwartier
    29 juni 2017 / Cases

    Succesvolle online marketing strategie bij nieuwbouwproject Koningskwartier

    yoreM kreeg de vraag van SYNCHROON om de volledige online marketing te verzorgen voor de verkoop van 25 woningen voor nieuwbouwproject...

    Lees artikel
  • Impressie van Nieuwbouwwoningen tonen via dynamische kavelkaarten in Mapbox
    28 februari 2017 / Blog

    Nieuwbouwwoningen tonen via dynamische kavelkaarten in Mapbox

    Mapbox is een veel gebruikte en gebruiksvriendelijk online locatiekaarten toepassing vergelijkbaar met Google Maps. yoreM heeft een applicatie...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM Verovert Finest of Ockenburgh
    9 december 2016 / Cases

    yoreM Verovert Finest of Ockenburgh

    Finest of Ockenburgh is gelegen op een bijzondere plek tegen de kust van Kijkduin. De bijzondere ligging achter de begroeide duinen en de...

    Lees artikel
  • Impressie van Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!
    15 september 2016 / Blog

    Mastercourse e-business nieuwbouwwoningen van start!

    Ook dit jaar delen NEPROM leden weer hun kennis over het toepassen van online marketing in de vastgoedsector. Vandaag is de eerste dag van de...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM over online marketing in de retail sector
    20 april 2016 / Blog

    yoreM over online marketing in de retail sector

    B-to-B of B-to-C: of iemand nu zakelijk of privé online actief is dat maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Waar het om gaat is dat we massaal...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM ontwikkelt Niki WordPress plugin
    20 april 2016 / Blog

    yoreM ontwikkelt Niki WordPress plugin

    Bij de ontwikkeling van websites kregen wij steeds vaker de vraag om het woningaanbod vanuit Niki op onze websites te tonen. Om aan deze vraag te...

    Lees artikel
  • Impressie van Zuiderpark Tilburg Verovert Online!
    3 februari 2016 / Cases

    Zuiderpark Tilburg Verovert Online!

    Zuiderpark Tilburg is dé nieuwe woonwijk van Tilburg. Zo eentje met dat typisch ouderwetse buurtgevoel maar dan voor mensen van nu. Jonge...

    Lees artikel
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

[YOREGRAVITYFORMS]id:1;message:bedankt voor je aanmelding!;[/YOREGRAVITYFORMS]

Zoekvenster sluiten