yoreM Digital in Real Estate

Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten

yoreM Blogt

#Adverteren#google#Google Ads#Google Analytics#Google Tag Manager#online adverteren#websites
Home Blog Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten

Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten

Online adverteren is een slimme en effectieve manier om een nieuwbouwproject te promoten onder potentiële kopers. Via de online advertenties laat je bezoekers landen op jouw projectwebsite. Vervolgens kun je de geïnteresseerden beter leren kennen via online enquêtes. Zowel de websites, de campagnes en de enquêtes leveren enorm veel data op. Door deze data op een slimme manier te ontsluiten kun je als ontwikkelaar een optimaal prijsniveau voor de woningen vaststellen en de fasering optimaliseren.

Pixels bepalen het succes van je marketing

Het succes van je online marketing wordt volledig bepaald door het plaatsen van pixels. Pixels geven je namelijk inzicht in wat er allemaal op je website gebeurt. Ook geven pixels je de mogelijkheid om je klanten te verzamelen als doelgroep, zodat je ze opnieuw kunt benaderen of juist soortgelijke nieuwe klanten te vinden.

Echter, het plaatsen van die pixels was vaak een lastige klus. Het marketing bedrijf stuurt je de pixels, vervolgens stuur jij het weer door naar de websitebouwer, één week later is de pixel geplaatst en vervolgens staat de pixels niet goed ingesteld en meet je alles dubbel door.

Datagedreven-marketing-voor-nieuwbouwprojecten

Google Tag Manager

Hiervoor gebruiken wij een slimme oplossing, namelijk Google Tag Manager. Google Tag Manager stel je in staat om zelf al je pixels te beheren en met één druk op de knop in de website te plaatsen.

De voordelen hiervan zijn:

Een sprookje voor online marketeers, maar het wordt nog mooier. Door Google Tag Manager op de juiste manier te configureren, kun je er ook nog voor zorgen dat je extra data tot je beschikking krijgt. Deze data zorgt ervoor dat je betere strategische keuzes kunt bepalen. Dit heeft te maken met twee onderdelen van Google Tag Manager; tags en triggers.

Tags

Een tag is een stukjes code die je normaal los op de website zou plaatsen. Bijvoorbeeld een Google Analytics pixel om je websitebezoek te monitoren.

Triggers

Een trigger koppel je aan een tag, de trigger (bijvoorbeeld een muisklik) bepaald wanneer de tag wordt geactiveerd.

Hierdoor kun je bijvoorbeeld de juist cookies inladen wanneer iemand de cookies accepteert. Wel zo fijn met de huidige GDPR, maar ook het doormeten van het aantal klikken op een telefoonnummer of e-mailadres van de makelaar.

Datagedreven-ontwikkelen-met-Google-Tag-Manager

Datagedreven ontwikkelen

Op deze manier verzamelen wij voor onze klanten data over contactaanvragen, telefonische contacten, mailcontacten en het aantal bekeken documenten, zoals prijslijsten, plattegronden en brochures. Maar ook data als downloads en het gedrag op de website meten wij door via Google Tag Manager. Zo weet je exact hoe vaak een bepaald PDF bestand is gedownload en via welke pagina dit uitgevoerd is.

Deze data is enorm interessant en geeft onze klanten input om vragen te beantwoorden als:

successful marketers gather market insights and adapt quickly’’

Enorm waardevolle data voor een projectontwikkelaar om haar verkoopactiviteiten te optimaliseren. Daarnaast gebruiken wij de data om klantsegmenten aan te maken en om specifieke personen opnieuw te benaderen door middel van advertenties. Ook kunnen wij lezen en schrijven met deze data waardoor wij direct zien wanneer de statistieken of ratio’s dusdanig afwijken dat je hierop actie moet ondernemen.

Wil je Google Tag Manager toepassen in één van je projecten om te kijken wat het oplevert? Of ben je gewoon benieuwd wat online data voor nieuwbouwproject kan betekenen? Vragen waar wij de antwoorden op weten en je graag mee verder helpen.