yoreM Digital in Real Estate

WebWinkelVakdagen 2017

yoreM Blogt

#Events#online marketing
Home Blog WebWinkelVakdagen 2017

WebWinkelVakdagen 2017

Een grote groep Nederlandse vastgoedprofessionals is momenteel in New York om zich te laten inspireren op Inman Connect. Maar moet je altijd inspiratie opdoen aan de hand van voorbeelden uit de eigen sector? Of is het juist verstandig, met het oog op e-business, om eens een kijkje te nemen in een andere branche. In dat kader was yoreM aanwezig op de WebWinkelVakdagen.

De WebWinkelVakdagen is het belangrijkste e-commerce event van de BeNeLux, waarbij alles draait om een beter rendement te halen uit jouw online activiteiten. Hier worden ervaringen gedeeld door bedrijven als Bol.com, Domino’s Pizza, Facebook en Fonq. Dit is slechts een greep uit de aanwezige bedrijven en sprekers; reden genoeg voor yoreM om hier aanwezig te zijn! En waar het om ging, delen we met jou!

Data

Ongeacht de spreker, het bedrijf of de casus, overal stond data centraal. Ieder succesvol bedrijf gebruikt data bij het maken van strategische keuzes. De uitdaging zit nog voornamelijk in het koppelen van data uit verschillende systemen, zoals webanalytics, crm data, data uit online campagnes, e-mail data en open data. Door het koppelen van deze data krijg je een beter beeld op de klantreis en de kritische contact momenten hierin. Wat is de rol van Facebook of Google tijdens het kopen van een woning? Besteed ik mijn marketingbudget aan het beter vindbaar maken van mijn website of aan een e-mail campagne? Allemaal vragen die hiermee kan beantwoorden. Daarnaast werd er veel gesproken over het combineren van online en offline data. Bijvoorbeeld via beacons en Google maps en de mogelijkheden die dit biedt voor je klantcontactstrategie.

Klantreis

Dat de klantreis niet een lineaire proces is en dat deze niet wordt bepaald door de fase waarin je nieuwbouwproject verkeerd, wisten we allemaal al. Om jouw product zo goed mogelijk aan te laten sluiten op de klantreis zijn online retailers heel druk bezig met het creëren van een 360-graden-klantbeeld. Hiermee kunnen ze de klant zo goed mogelijk servicen en uiteindelijk natuurlijk laten converteren tot een aankoop. Zo is het websitebezoek de basis voor de emailstrategie en zorgt het klikgedrag voor de styling en de elementen op de webpagina. Chatbots worden in de retailsector al veelvuldig ingezet met goede resultaten. Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om de klantreis volledig gepersonaliseerd te laten plaatsvinden, met als gevolg een beter resultaat.

Conversie

Conversie, of beter gezegd conversieoptimalisatie is het sleutelwoord voor iedere retailer. Hier zit de winst. En dit alles gebaseerd op data! Uiteraard werden succesverhalen met ingewikkelde onderzoeken uit de hoge hoed getoverd. Echter, dit hoeft helemaal niet zo moeilijk te zijn. Wanneer je Google Analytics op jouw website op de juiste manier configureert komen er al snel veel verbetermogelijkheden aan het licht.

Mobile

Dat de mobiele telefoon tegenwoordig niet meer weg te denken is uit je online marketing mix staat buiten kijf. Facebook hielt dan ook een betoog over wat je moet doen om de kansen die de mobiele wereld biedt, te kunnen pakken. De grootste prioriteit is dan ook om je kanaal te optimaliseren voor mobiel. De reden dat het aantal conversies op de mobiele telefoon nog achter blijft bij de desktop, ligt aan de slechte mobiele websites.

De WebWinkelVakdagen is een interessant event voor iedereen die op een serieuze manier bezig is met de online strategie voor haar bedrijf. Wil je meer weten over wat yoreM heeft geleerd op de WebWinkelVakdagen of waarmee wij jou kunnen helpen voor het genereren van de juiste data, de klantreis inzichtelijk te krijgen of je website te optimaliseren? Neem dan contact met ons op, wij helpen je graag verder!

Overige berichten