30 keer een volle Kuip voor De Zalmhaven!

yoreMCases

De-Zalmhaven-yoreM

De Zalmhaven, gelegen in het Scheepvaartkwartier, is een nieuw gebouw en een signatuur aan de skyline van Rotterdam. Met een hoogte van 215 meter, staat de wolkenkrabber fier als de hoogste van de Benelux. Een geweldig nieuwe blikvanger aan de Rotterdamse skyline met ruimte voor 475 appartementen!

Branding campagne

Amvest en AM hebben yoreM gevraagd om de online promotie voor De Zalmhaven te verzorgen. Om iedereen in Rotterdam en omgeving kennis te laten maken met De Zalmhaven is er een branding campagne opgestart. In een periode van drie maanden hebben wij via Facebook en Google potentiële kopers kennis laten maken dit prestigieuze project.

De doelgroepen van De Zalmhaven zijn divers, de appartementen worden ontwikkeld voor millennials, singles, stellen, gezinnen, 60+ers en expats, uiteraard met specifieke leefstijlkenmerken. In een periode van drie maanden hebben wij aan deze doelgroepen maar liefst 1.487.866 advertenties vertoond, dit is maar liefst bijna 30 keer een volle Kuip!

De klantreis van het kopen van een woning

De prachtige artist impressies werden gecombineerd met verleidelijke call to actions en specifiek per platform ingezet. Dit zorgt ervoor dat zowel latente woningzoekers als mensen die al veel verder zijn in de klantreis werden benaderd. Zo sloot de brandingscampagne goed aan op ieder onderdeel in de klantreis van het kopen van een woning.

Niet alleen het aantal advertentievertoningen was enorm, ook werd de website heel vaak bezocht. Tijdens de campagne periode werd de website 42.507 keer bezocht, waarvan bijna 75% direct afkomstig was van onze advertenties. Daarnaast zorgen de advertenties natuurlijk ook voor een flinke spinoff in de overige kanalen.

Spinoff van de advertentie campagne

De brandingscampagne via Facebook had nog een andere voordeel waar De Zalmhaven in de toekomst de vruchten van plukt. Wij hebben namelijk iedereen die tijdens de campagneperiode interactie heeft gehad met onze advertenties, uitgenodigd om de pagina te gaan volgen. Hierdoor hebben we het aantal volgers in een korte tijd weten te verdubbelen naar 2.326! Dit biedt De Zalmhaven de mogelijkheid om nog meer en andere contactmomenten te faciliteren tijdens de klantreis van al deze woonconsumenten.

Het resultaat

De online advertentie campagne voor De Zalmhaven heeft dus een enorme bekendheid opgeleverd. Daarnaast hebben ruim 30.000 nieuwe mensen de website bezocht. Hiervan hebben 3.716 mensen zich ingeschreven voor de nieuwsbrief en willen dus graag op de hoogte gehouden worden van het laatste nieuws van het nieuwbouwproject. Als spinoff van onze campagne hebben wij ook het aantal volgers op social media weten te vergroten met 1.171! Dit is eveneens een groep waar toekomstige bewoners tussen zullen zitten. Daarnaast heeft het Amvest en AM een schat van informatie opgeleverd over de interesse van de verschillende doelgroep en wie deze mensen nu precies zijn. Om hier nog een verdieping aan te geven heeft yoreM ook nog ondersteund bij het vergroten van het aantal respondenten voor de online enquête, om zo een nog beter beeld te krijgen van de doelgroep!

Wil jij ook de bekendheid van of het aantal nieuwsbriefabonnees voor een nieuwbouwproject vergroten? Of wil je meer inzicht krijgen in de beoogde doelgroepen voor de woningen? Neem dan contact met ons op!