yoreM Digital in Real Estate

yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads

yoreM Blogt

#facebook#Facebook Ads#online adverteren#social media
Home Blog yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads

yoreM knows: Adverteren via Facebook Slideshow ads

Dat steeds meer mensen hun mobiele telefoon gebruiken om informatie te zoeken op internet, wisten we natuurlijk al lang. Zo zagen wij het mobiele websitebezoek op de websites van yoreM in de afgelopen vijf jaren vertienvoudigen! Ook het mobielgebruik op social media is enorm; van de dagelijkse en maandelijkse actieve gebruikers op Facebook is meer dan 90% een mobiele gebruiker. Sinds het begin van dit jaar (2016) heeft er dan ook een verschuiving plaatsgevonden in de verdeling van het advertentiebudget, wat yoreM voor diverse nieuwbouwprojecten inzet. Daar waar het grootste gedeelte van het budget in 2015 en eerder naar de desktop computer ging, gaat het grootste gedeelte van het budget in 2016 naar mobiel.
Het gedrag van de mobiele gebruiker is sneller en vluchtiger ten opzichte van de desktop gebruiker. Bedrijven spelen hierop in door meer gebruik te maken van beelden en met video communicatie. Daarnaast geeft Facebook aan dat gebruikers momenteel bijna drie keer zoveel video’s creëren en delen ten opzichte van 2015. Mede hierdoor is Facebook continu haar advertentiemogelijkheden aan het uitbreiden en optimaliseren voor mobiel en video.

“One of the biggest drivers of mobile advertising is video, and Facebook users are sharing and creating nearly three times more video on Facebook than a year ago”

Mark D’Arcy 2016, VP Creative Facebook

Facebook Ads vs Facebook Slideshow Ads

Sinds twee weken is het mogelijk om te adverteren op facebook via facebook slideshow ads. Hiermee kun je als adverteerder laagdrempelig met video/diavoorstelling adverteren, zonder veel tijd en geld te investeren in het creëren van een video. Uiteraard is yoreM hier direct mee aan de slag gegaan en delen wij graag onze ervaringen met jou.
In een periode van 7 dagen heeft yoreM voor twee nieuwbouwprojecten in Amsterdam (Heroes Amsterdam en Karspelhof Amsterdam), aan ruim 50.000 unieke personen advertenties getoond. Aan vijf doelgroepen zijn beeldadvertenties en diavoorstellingen vertoond. Hierbij is een onderverdeling gemaakt per device (mobiele telefoon en desktop computer). Onderstaande resultaten worden weergegeven op basis van een gewogen gemiddelde.

facebook-slideshow-ads-yoreM-knows-adverteren-op-facebook-01 (1)

Enerzijds laten bovenstaande grafieken inderdaad zien dat je met diavoorstelling een groter bereik kan genereren dan met beeldadvertenties. Hierdoor kunnen de advertenties via diavoorstelling het beste ingezet worden voor advertentiecampagnes met als doel om de naamsbekendheid van het nieuwbouwproject te vergroten. Anderzijds zijn mensen minder geneigd om te klikken op de advertenties. De advertenties via diavoorstelling hadden een klikratio van 2,18% en de beeldadvertenties een klikratio van 3,88%! Hiermee zijn de beeldadvertenties relevanter dan de diavoorstelling. Dit blijkt ook uit het aantal conversies; 40 conversies via de diavoorstelling en 54 conversies (+35%) via de beeldadvertenties.

Mobiel Adverteren

yoreM zet het grootste gedeelte van haar advertentiebudget in om gebruikers op mobiele telefoons te targeten. Dit doen wij omdat er meer mobiele gebruikers dan desktop gebruikers zijn op Facebook en omdat je met hetzelfde budget betere resultaten kan behalen met adverteren op mobiel dan op desktop. De resultaten van de diavoorstelling laten dezelfde resultaten zien. Onderstaande grafieken laten zien dat het bereik bijna 2 keer zo groot is (desktop 5.749 personen, mobiel 11.191 personen) en het aantal klikken naar de website zelfs bijna 3 keer zo groot (desktop 138 klikken, mobiel 410 klikken)! Soortgelijke resultaten zijn ook herkenbaar bij beeldadvertenties.

Facebook-slideshow-ads-online-vastgoed-marketing-yoreM-Verovert-Online-mobiel
Echter, de kwaliteit van het mobiele websitebezoek verschilt aanzienlijk tussen de beeldadvertenties en de websitebezoekers via de diavoorstelling. Zo blijven de bezoekers die op de advertenties met de diavoorstelling hebben geklikt minder lang op de website en bekijken zij gemiddeld minder pagina’s dan bezoekers die op de beeldadvertenties hebben geklikt. Ook het aantal conversies is via de beeldadvertenties is ruim 30% hoger; (beeldadvertenties 39 conversies, diavoorstelling 29 conversies.

Tot slot

Advertenties via diavoorstelling zijn een goede toevoeging op het pallet aan advertentiemogelijkheden wat Facebook aan haar adverteerders aanbiedt. Voornamelijk bij advertentiecampagnes die bedoelt zijn om de naamsbekendheid van het nieuwbouwproject te verhogen, biedt de diavoorstelling uitkomst. Echter, de relevantie en de kwaliteit van het websitebezoek blijft achter bij websitebezoek via beeldadvertenties, waardoor het op dit moment nog minder mogelijkheden biedt.

Ben je benieuwd wat adverteren via diavoorstelling voor jouw nieuwbouwproject of bedrijf binnen de vastgoedsector kan betekenen? Neem vrijblijvend contact met ons op om de mogelijkheden door te nemen.

Overige berichten Direct contact opnemen