fbpx
yoreM Digital in Real Estate

yoreM bezoekt Inman Connect New York 2016

yoreM Blogt

#Events#nieuwbouw#online marketing
Home Blog yoreM bezoekt Inman Connect New York 2016

yoreM bezoekt Inman Connect New York 2016

Om ervoor te zorgen dat yoreM op de hoogte is van de laatste trends en ontwikkelingen, zijn wij dit jaar aanwezig op de Inman Connect in New York. Een beurs waar gesproken wordt over vastgoed in combinatie met online marketing en technologie. Een beurs die yoreM bijna gemist had door de sneeuwstorm die de afgelopen dagen over New York raasde. Gelukkig waren de weergoden ons goed gezind en konden wij zelfs zonder vertraging afgelopen maandag vertrekken om, naast heel veel inspiratie, ook verslag te doen van dit bijzondere evenement zodat ook jij op de hoogte bent!

Inman Connect dag 3 (28-01-2016)

“Mobile is a verb, not a device”
yoreM had het gelukt dat we tijdens de Digital Marketing Track van Inman Connect New York 2016 aanwezig mochten zijn bij een lezing van Google. John Thornton, Partner Lead bij Google, nam ons mee in een verhaal over mobiele marketing anno nu.

Video: yoreM Inman Connect: Google, Mobile, Apps

Boris Geheniau en Juriaan Hoefnagel over de nieuwe inzichten op dag 2 van Inman Connect. Google, mobile, apps en meer!

De klantreis verandert en laat zich steeds meer kenmerken door wat Google “Micro Moments” noemt. Dit zijn contactmomenten die voorkeuren vormen en uiteindelijk beslissend zijn. Deze “micro moments” vinden plaats via een mobiele telefoon. Voor een gemiddelde consument kan dit oplopen tot wel 160 keer per dag! John vertelt over kosten per conversie die vandaag op desktop wellicht nog steeds lager zijn dan op mobiel. Echter, op korte termijn kunnen we alles cross-devices doormeten. Hiermee krijgen we inzicht in welke apparaten (desktop, tablet, mobiel) consumenten gebruiken in hun klantreis. Dit zal inzichten geven in dat vrijwel alle eerste contactmomenten plaatsvinden via mobiel en daarom extreem bijdragen aan conversies op desktop. Daarnaast geeft de consument aan mobiel veel gebruiksvriendelijker te vinden aangezien je dit altijd per direct kan raadplegen en letterlijk met 1 hand. Uiteraard moet je website wel mobielvriendelijk zijn, bijvoorbeeld via een responsive design.

yoreM live vanaf Inman Connect 2016 Dag 3

Facebook-googleplus-linkedin-dag-3

Een andere “eye-opener” voor de gemiddelde broker en agent in de zaal was het verhaal over mond-tot-mond reclame. Als voorbeeld noemde John de keuze voor een makelaar. Tot twee jaar terug zei een vriend dat je Makelaar A in moest inhuren en dan deed je dit. Vandaag pak je direct je mobiele telefoon, Google je Makelaar A en bepaal je zelf of dit aansluit bij je wensen. Een goede, transparante en mobiel-vriendelijke online aanwezigheid is essentieel!

Daarnaast geeft een mobiele telefoon richting aan lokalisatie; waar bevindt jouw klant zich op dat moment. Dit heeft ook weer invloed op je vindbaarheid (SEO) en online advertenties (SEA). Op korte termijn gaat mobiel meer en meer het consumenten gedrag bepalen en het is essentieel dat je hierop inspeelt met je marketing activiteiten!

Inman Connect dag 2 (27-01-2016)

Keynote speaker Seth Godin mocht de tweede dag van de Inman Connect New York 2016 openen met een inspirerend verhaal: “Go make something happen”. Een verhaal zoals je verwacht van Seth Godin; van “purple cows” tot “tribes”. Na diverse sprekers werd het ochtendprogramma op een even zo inspirerende manier afgesloten met “the next big real estate opportunity: Mars”. Naast de vele Nederlanders in de zaal, werd dit verhaal gebracht door een Nederlander; Bas Lansdorp. Ondanks dat wonen op Mars een one-way-trip is, is het met meer dan 200.000 sollicitanten de meest gewilde job op aarde! Zowel de praktische invulling als de financiering werd door Bas toegelicht.

yoreM live vanaf Inman Connect 2016 Dag 2

Facebook-linkedin-en-googleplus-ICNY-2

In de middag stond de broker track op het programma. De broker track was erop gericht wat brokers in 2016 moeten doen om hun agents te ontzorgen. Welke software moeten brokers aanbieden aan de agents zodat deze zich meer op hun klanten kunnen richten? Het moet in elk geval software zijn die inzicht geeft in de klantrelatie, maar ook de klant informeert over wat hij van welke partij kan verwachten en op welk punt in de klantreis hij of zij zich bevindt. Verder werd besproken hoe brokers voor een goede cultuur zorgen, zodat agents zich op hun gemak voelen. Dit kan door bijvoorbeeld één-op-één coaching sessies te organiseren. Verder zien brokers dat agents meer en meer in teamverband gaan werken en dat deze teams weer een merk/bedrijf vormen. Hierbij zijn goede CRM systemen, tools en apps om informatie te delen essentieel.

Inman Connect dag 1 (26-01-2016)

In de eerste ochtend van dit wereldwijde evenement trapte de Agent Connect en Broker Connect af. Een agent richt zich op de verkopende makelaars en een broker op makelaars kantoren. In Amerika is het namelijk zo dat verkopende makelaars op provisie basis werken voor de kantoren. In de middag was Tech Connect aan de beurt. Deze sessie was gericht op de laatst technologische ontwikkelingen en heeft daarom meer de interesse van yoreM.

yoreM live vanaf Inman Connect 2016 Dag 1

facebook-linkedin-googleplus-post

Internet of Things, Virtual Reality, 360-graden video’s, nano technologie, CRM, user interface, socials, etc. Dit zijn zomaar een aantal termen die voorbij kwamen tijdens het Tech Connect gedeelte. Eigenlijk kwam vrijwel alles voorbij op de eerste dag van Inman Connect New York 2016. Hieronder hebben wij een selectie gemaakt van de drie belangrijkste termen die zowel bij agent, broker als tech de revu passeerde en waarmee ook jij direct aan de slag kan als vastgoed professional.

Inman Connect over Data.

Vrijwel in iedere presentatie kwam het terug; data en statistieken. Het gemak waarmee je vandaag de dag je doelgroepen beter kunt leren kennen door bijvoorbeeld de statistieken van je social media of van je website te analyseren. Het is essentieel om te leren deze statistieken te gebruiken om je doelgroep beter te leren kennen en dat je je realiseert dat deze data richting kan geven om andere marketing activiteiten succesvol in te zetten.

Inman Connect over Videos.

Video zal in 2016 een belangrijke rol gaan spelen bij de verkoop van woningen. Niet alleen video’s van de woning of het nieuwbouwproject zelf, maar ook video’s over de locatie zullen steeds meer gebruikt gaan worden. Een voorbeeld is een video waarin je uitlegt hoeveel minuten het lopen is naar de omliggende voorzieningen, of video’s waarin je vertelt welke leuke nieuwe hotspots zich in de buurt bevinden.

Bekijk hieronder een video van ZuiderparkTilburg.nl


Zuiderpark Tilburg | Fietsend naar centrum

Inman Connect over Drones.

Next generation drones; veiligheid, sensitiviteit, kwaliteit en toepassingen. Zomaar weer wat termen die ons vanmiddag om de oren vlogen. De belangrijkste conclusie? Drones gaan we het komende jaar nog veel zien bij de promotie van nieuwbouw. Wat onderscheidt jou van je concurrent? De content die je maakt met de drone!

Kortom, een leerzame en inspirerende dag. yoreM kijkt daarom ook reikhalzend uit naar dag twee van #ICNY!

terug naar overige berichten