yoreM Digital in Real Estate

yoreM bezoekt Friends of Search 2019

yoreM Blogt

#friends of search#google#Google Trends#online adverteren#online marketing#Search engine marketing#search engine optimization#trends
Home Blog yoreM bezoekt Friends of Search 2019

yoreM bezoekt Friends of Search 2019

Afgelopen woensdag was yoreM met 650 andere search experts aanwezig bij de 6e editie van Friends of Search. Tijdens het evenement word je als online marketeer bijgepraat over de laatste ontwikkelingen voor search engine marketing (SEM) en search engine optimization (SEO). Wij hebben voor jou de belangrijkste ontwikkelingen op een rijtje gezet.

Friends of Search 2019 - Voice
Lee Boonstra – Google

Voice

Het gebruik van spraak gestuurd zoeken door gebruik te maken van bijvoorbeeld Siri, Google Assistant, Alexa en Google Home neemt enorm toe bij consumenten. Spraak gestuurd zoeken is anders dan tekst gestuurd zoeken via een zoekmachine. De zoekopdracht is langer en er worden ook andere woorden gebruikt. Als vastgoedprofessional moet je dus goed in kaart brengen welke vragen jou klanten stellen, hiervoor kun je bijvoorbeeld de zoekmogelijkheid van de website of search console gebruiken. Vervolgens ga je deze vragen ook beantwoorden op de website waarbij FAQ en structured data van belang zijn. Weet jij dit op een juiste manier te integreren in de website en klantreis? Dan ben je een meerwaarde voor de klant en ga je van search naar found.

Artificial Intelligence

Adverteren in de zoekmachine van Google is een zeer belangrijk onderdeel bij de verkoop en verhuur van nieuwbouwwoningen. Om deze campagnes te optimaliseren en te verbeteren speelt Artificial Intelligence (AI) een belangrijke rol. AI kan bijvoorbeeld helpen bij het optimaliseren voor het aantal klikken of conversies, ideaal! Maar de toepassingen van AI staan momenteel nog in de kinderschoenen waardoor menselijke input essentieel is voor een succesvolle campagne. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de structuur van de campagne, het gebruik van relevante en aansprekende teksten of het moment van adverteren (in welke fase zit het nieuwbouwproject; binnenkort in verkoop/start verkoop/verkoop gestart). Daarnaast spelen bedrijfsdata en branchedata een belangrijke rol in het rendement van je Google Ads campagne. De rol van de marketeer is dus zeker nog niet verdwenen én is alleen nog maar belangrijker geworden!

James Whittaker – Microsoft

SEO

Uit de presentaties van diverse search experts bleek dat de basis onderdelen van het ontwikkelen van een website en het optimaliseren voor vindbaarheid nog steeds enorm belangrijk zijn. Denk hierbij bijvoorbeeld aan de mobielvriendelijkheid, de snelheid en de content van de websites. Om dit nader toe te lichten komen wij op korte termijn met een checklist SEO vastgoedwebsites, zodat jij als vastgoedprofessional hier direct mee aan de slag kan!

Ben jij benieuwd naar de mogelijkheden voor een search engine marketing of search engine optimization voor jouw vastgoedproject? Neem dan contact met ons op!