yoreM Digital in Real Estate

Succesvol nieuwbouw verkopen

yoreM Blogt

Home Blog Succesvol nieuwbouw verkopen

Succesvol nieuwbouw verkopen

yoreM belooft een beter verkoopresultaat door alles te digitaliseren en te sturen op data. Maar hoe werkt dat nou eigenlijk; een nieuwbouwproject succesvol digitaal in verkoop brengen?

Online vindbaarheid voor nieuwbouwprojecten

De basis van een nieuwbouwproject succesvol verkopen is online vindbaar zijn. Een projectwebsite is de basis van deze online vindbaarheid. Zorg voor een goede domeinnaam in combinatie met de zoekterm “nieuwbouw” of in combinatie met de locatie. Vervolgens is het belangrijk dat je de juiste informatie toont op de website zoals informatie over het woningaanbod, locatie, planning en contactgegevens.

Naast de online vindbaarheid via de website, ben je online zichtbaar op social media. Zorg ervoor dat je een projectpagina hebt op het social media platform dat aansluit bij de doelgroep. Hierbij zijn Facebook en Instagram het meest gebruikelijk.

Advertising-Google-Search-Snippen-aan-de-Dijk

De juiste doelgroep bereiken met online advertenties

Is de online zichtbaarheid van het nieuwbouwproject op een juiste manier ingesteld? Dan is het tijd om potentiële woningkopers te benaderen. Dit kun je het beste doen via een online advertentie campagne op social media, de zoekmachine van Google en via nieuwswebsites. Bij een online advertentie campagne stel je specifieke persoonskenmerken van de doelgroep vast zodat je de advertenties uitsluitend vertoond aan relevante mensen. Denk hierbij aan de leeftijd, opleidingsniveau, gezinssamenstelling en interesses. Op basis van deze kenmerken vertoon je advertenties over het nieuwbouwproject. Voor een succesvolle campagne is het essentieel dat de advertenties aansluiten op de fase waarin het project zich op dat moment verkeerd, zoals branding, presale of als de verkoop gestart is.

Betrokkenheid creëren bij woningzoekers

Het kopen van een nieuwbouwwoning is een high involvement aankoop; een beslissingsproces van enkele maanden met diverse afwegingen. Hierdoor is het van belang dat je potentiële woningkopers meeneemt in de ontwikkeling van het nieuwbouwproject of nog beter; dat je met de content aansluit op de klantreis. Dit doet yoreM met behulp van contentmarketing. Wij stellen een contentkalender op met alle relevante projectinformatie, plaatsen wekelijks berichten op social media, promoten deze berichten onder relevante doelgroepen en versturen nieuwsbrieven. Op deze manier ben je met nice to know en need to know informatie continu op een laagdrempelige manier in beeld bij potentiële woningkopers.

Oeverzone - Contentmarketing Mockup Mobile - yoreM Digital in Real Estate

Data voor de juiste prijsstelling

yoreM verzorgt de juiste data om de prijsstelling van de nieuwbouwwoningen te optimaliseren en risicoloos in verkoop te gaan. Dit doen wij door middel van dynamic pricing in het door ons ontwikkelde CRM systeem yoreCRM. In yoreCRM verrijk je NAW-gegevens met relevante woonwensen en woningvoorkeuren. Tijdens de dynamic pricing fase wordt het woningaanbod inclusief prijsrange of vanaf prijs op bouwnummer getoetst bij woningzoekers. Hierdoor krijg je snel inzichtelijk welke woningtypen en bouwnummers de meeste voorkeur genieten. Deze data biedt de ontwikkelaar de mogelijkheid om net voor start verkoop de vrij op naam prijzen te optimaliseren op basis van real time data.

Succesvol nieuwbouw verkopen - Real Time Data Macbook - yoreM Digital in Real Estate

Online inschrijven en toewijzen

Tijdens de online inschrijfperiode kunnen woningzoekers zich eenvoudig inschrijven via hun persoonlijke account. Deze gegevens worden vertaald naar realtime dashboards die de verkoopmanager en makelaar inzicht geven in de voortgang. Makelaars wijzen de woningen vervolgens digitaal toe. yoreCRM biedt handige dashboards, overzichten en filtermogelijkheden waardoor de inschrijvingen en verkoopvoortgang altijd met één druk op de knop inzichtelijk is.

Succesvol nieuwbouw verkopen - yoreCRM Woningaanbod Single - yoreM Digital in Real Estate

En nu?

yoreM is al bijna 6 jaar actief in de vastgoedsector met het digitaliseren van het verkoopproces van nieuwbouwwoningen. Inmiddels hebben wij meer dan 100 nieuwbouwprojecten en 5.000 nieuwbouwwoningen geholpen met onze dienstverlening. Heb je een nieuwbouwproject waarbij je een beter verkoopresultaat wil realiseren door alles te digitaliseren en te sturen op data? Neem dan contact met ons op!