yoreM Digital in Real Estate

Online gebiedsmarketing voor Cruquius Amsterdam

yoreM Blogt

Home Blog Online gebiedsmarketing voor Cruquius Amsterdam

Online gebiedsmarketing voor Cruquius Amsterdam

Aan de schitterende Entrepothaven in Amsterdam Oost ontwikkelt Amvest een nieuwe wijk met ruim 1.700 appartementen en stadswoningen. Een indrukwekkende omgeving om te wonen en te werken! De eerste woongebouwen zijn in 2016 in verkoop gegaan. Vanaf het eerste moment is yoreM betrokken bij de online gebiedsmarketing. En daar zijn we trots op!

Gebiedsmarketing op diverse online kanalen

Cruquius is een gebiedsontwikkeling met een omvang van maar liefst 1.700 woningen en 18.000 m² bedrijfsruimte. De afgelopen jaren zijn er al meerdere woongebouwen in de markt gebracht; van koop tot huur in diverse prijsklassen.

Het woningaanbod in Cruquius wordt doorlopend gepromoot via online advertenties op Facebook, Instagram en Google. Het voordeel hiervan is dat je op gebiedsniveau een constante stroom aan nieuwe leads genereert. De online advertenties zijn gericht op het woningaanbod wat op dat moment of binnenkort de markt op komt. Hierdoor sluiten de nieuwe leads goed aan op de verschillende deelprojecten binnen de gebiedsontwikkeling. Om relevant te zijn voor de woningzoekers worden de advertenties wekelijks geüpdatet en bijgewerkt gelet op beschikbare bouwnummers, woningtypen en deelprojecten.

Facebook en Instagram

Facebook en Instagram zijn vanaf de start van Cruquius waardevolle advertentiekanalen gebleken om het woningaanbod te promoten. Samen met Amvest hebben we een strategie opgezet om doorlopend specifieke doelgroepen te benaderen.

Dankzij de geavanceerde advertentiemodule van Facebook en Instagram kunnen we per woningtype relevante doelgroepen benaderen. Zo krijgen starters, jonge stellen en singels de advertenties te zien over de kleinere huurappartementen. Een voorbeeld is de succesvolle verhuur van het woongebouw Cruquius 2.2C. Dankzij het unieke co-living concept kunnen geïnteresseerden samen een appartement huren met een vriend of collega. Op basis van een duidelijk profiel hebben wij hier de juiste mensen kunnen targeten.

Voor de koopwoningen worden andere doelgroepen getarget dan voor het huuraanbod. Een mooi voorbeeld hiervan zijn de Townhouses die afgelopen jaar in verkoop zijn gegaan met koopsommen vanaf €975.000,- v.o.n. Voor deze royale stadswoningen hebben we advertenties vertoont aan hoogopgeleide stellen, tweeverdieners en mensen die interesse tonen in het verhuizen naar een nieuwe luxe woning in Amsterdam. Op deze manier weten we altijd de juiste doelgroepen te vinden bij het betreffende project en woningtype.

Google zoeknetwerk

Het zoeknetwerk van Google is het meest relevante kanaal om doorlopend te adverteren. Hierbij zijn mensen zelf al specifiek op zoek naar een nieuwe woning, waardoor je juist bij deze groep altijd zichtbaar wilt zijn. Wel is het van cruciaal belang om de juiste advertentie te vertonen na een specifieke zoekterm, die gekoppeld is aan een relevante pagina op de website.

Wanneer een geïnteresseerde in Google zoekt op ‘Nieuwbouw in Amsterdam’ wordt er een advertentie vertoont waarin deze zoekterm terugkomt. Ook is de landingspagina van de advertentie gekoppeld aan de zoekterm en wordt de geïnteresseerde doorverwezen naar de pagina met het aanbod nieuwbouwwoningen.

Ook voor het huuraanbod en het aanbod bedrijfsruimten voor ondernemers worden relevante advertenties vertoont.

Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk is geschikt om bewegende beeldadvertenties te vertonen aan een grote groep potentiële geïnteresseerden. Hierbij is branding en betrokkenheid het doel. Samen met Amvest hebben wij een template ontwikkelt met diverse formaten banners. In de banners verwerken we actuele informatie van het woningaanbod, zoals prijzen, USP’s en informatie over het huidige en toekomstige woningaanbod.

Wanneer branding het doel van de display campagne is, worden de advertenties getoond aan nieuwe mensen. Deze mensen worden getarget op basis van hun woonplaats (Amsterdam/metropool regio) en op basis van hun online surfgedrag.

Hebben mensen al eerder de website van Cruquius bezocht, dan is betrokkenheid het doel van de online advertentie campagne. Hierbij worden de banners uitsluitend vertoont aan mensen die eerder de website van Cruquius hebben bezocht. De banners verwijzen naar een pagina waarbij het mogelijk is om aan te melden voor de nieuwsbrief om op deze manier de betrokkenheid te vergroten via e-mailmarketing.

Data en statistieken

Voor het bereiken van een succesvolle gebiedsmarketing is het doormeten van data essentieel. Vanaf de eerste promotie meten wij alles door; van statistieken over de campagnes tot het aantal websitebezoekers en de kwaliteit hiervan.

Deze statistieken geven ons de gewenste inzichten om de advertenties, de targeting van de doelgroep en de website te verbeteren. Maar deze statistieken tonen ons ook bizarre cijfers! Zo zijn onze advertenties vanaf 2016 meer dan 85 miljoen keer vertoond en hebben meer dan 460.000 mensen doorgeklikt naar de website van Cruquius. Hierdoor hebben we altijd voldoende leads kunnen genereren en de verkoop en verhuur van de woningen positief kunnen beïnvloeden.

Digital in Real Estate

Voor Cruquius verzorgen wij de online campagnes als onderdeel van de gebiedsmarketing. Naast het uitvoeren van online campagnes is yoreM ook specialist in het ontwikkelen van websites en het uitvoeren van contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.

Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!