Het jaarlijkse onderzoek van Newcom heeft nieuwe inzichten gegeven in het social media gebruik in 2021. Zo is er een stijging te zien in het aantal gebruikers op bijna alle social media kanalen. In coronatijd hebben voornamelijk de jongeren de grootste stijging laten zien. In deze blog tonen we de nieuwste cijfers, trends en kansen voor nieuwbouw promotie in 2021.
Pinterest groeit dankzij pandemie
Het afgelopen jaar waren mensen aan huis gebonden door de gevolgen van de pandemie. Het social media platform Pinterest profiteerde van deze ontwikkeling. Veel mensen besloten te gaan klussen of de woning opnieuw in te richten, waarbij Pinterest goed gebruikt wordt als inspiratie. Het aantal gebruikers op Pinterest is het afgelopen jaar gestegen met 10% van 3,5 naar 3,9 miljoen. Het dagelijkse gebruik groeide met maar liefst 24% van 717.000 naar 892.000 gebruikers.
Nieuwbouw promotie op Pinterest
De meeste gebruikers op Pinterest zijn op zoek naar inspiratie voor de (her)inrichting van een bestaande of nieuwe woning. Voor de promotie van nieuwbouw is Pinterest daarom erg geschikt om in te zetten. Denk bijvoorbeeld aan het adverteren met opvallende interieurs. Door de enorme groei aan gebruikers en de relevantie van het platform zullen wij dit jaar Pinterest gaan inzetten voor de promotie van nieuwbouw.
Kleine stijging op Facebook
Ondanks alle kritiek op de privacy verwerking van Facebook blijven de gebruikers van dit platform ongekend hoog. Er is een kleine stijging te zien in het aantal dagelijks actieve gebruikers. Met een stijging van 3% zijn er dagelijks 7,3 miljoen Nederlanders actief op Facebook. Het totaal aantal gebruikers is in 2021 gelijk als aan het afgelopen jaar: 10,4 miljoen.
Nieuwbouw promotie op Facebook
Facebook blijft het grootste social media platform van Nederland. Met 7,3 miljoen dagelijks actieve gebruikers is Facebook erg geschikt voor het promoten van nieuwbouwprojecten. Dankzij geavanceerde targeting mogelijkheden kunnen we de doelgroep specificeren per project en aan deze woningzoekers advertenties vertonen.
Instagram groeit door
In 2019 liet Instagram een groei zien van 14%. Ook het afgelopen jaar is er weer stijging te zien van maar liefst 273.000 gebruikers. In totaal heeft Instagram nu 5,9 miljoen gebruikers in Nederland, waarvan 3,7 miljoen dagelijks actief.
Nieuwbouw promotie op Instagram
Instagram is een onderdeel van Facebook en maakt gebruik van hetzelfde advertentienetwerk. Hierdoor is ook nieuwbouw promotie op Instagram erg geschikt. Waar de gemiddelde leeftijd van de Facebook gebruikers 35 jaar en ouder is, heeft Instagram voornamelijk gebruikers tot 35 jaar. Voor de promotie van nieuwbouw op Instagram zijn met name starters en jonge doorstromers interessant als doelgroep.
LinkedIn stijgt hard met dagelijkse gebruikers
Het afgelopen jaar is het aantal LinkedIn gebruikers hard gestegen. Met een stijging van 6% heeft het B2B platform 5 miljoen gebruikers. Deze stijging dankt LinkedIn aan succesvolle updates die in de afgelopen jaren zijn doorgevoerd. De updates zorgen voor een overzichtelijke tijdlijn en de mogelijkheid van het plaatsen van een blog, verhaal, video en hashtags.
De grootste stijging op LinkedIn is te zien in het dagelijks aantal actieve gebruikers. In 2019 liet LinkedIn al een stijging van 26% zien. Het afgelopen jaar groeide dit door naar een stijging van maar liefst 39%, van 771.000 naar 1.069.000 dagelijks actieve gebruikers op LinkedIn.
Nieuwbouw promotie op LinkedIn
Naast het verbeteren van de gebruikersvriendelijk heeft LinkedIn ook het gebruik van LinkedIn Ads verbeterd. Via het advertentienetwerk van LinkedIn is het mogelijk om specifieke advertenties te vertonen aan bepaalde doelgroepen. Nieuwbouw promotie op LinkedIn is voornamelijk interessant als potentiƫle kopers een bepaalde functie uitoefenen, zoals een arts, piloot, directeur of CEO.
Daarnaast is LinkedIn erg geschikt voor de promotie van corporate diensten of producten. Denk bijvoorbeeld aan het promoten van een vacature, acquisitie of een feestelijke mijlpaal. Dankzij de vele advertentiemogelijkheden van LinkedIn is het mogelijk om specifieke doelgroepen te benaderen, bijvoorbeeld alle leden die werkzaam zijn in de vastgoedsector of iedereen die werkzaam is bij een gemeente of overheidsinstelling. Ook demografische targeting is mogelijk, zoals leeftijd, aantal jaren ervaring en woon/werkgebied.
Nieuwbouw promotie op social media
De mogelijkheden voor het promoten van een nieuwbouwproject op social media zijn enorm! yoreM is al meer dan 5 jaar partner voor het digitaliseren van een optimaal verkoopproces van nieuwbouwwoningen. Wij hebben kennis van de nieuwste technologieƫn en jarenlange ervaring met de verkoop van nieuwbouwprojecten. Dankzij opgebouwde data weten wij exact hoe we social media het beste in kunnen zetten voor jouw nieuwbouwproject.
Meer weten? Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden.