yoreM Digital in Real Estate

Social media gebruikers 2022: kansen op Instagram en LinkedIn nemen toe

yoreM Blogt

Home Blog Social media gebruikers 2022: kansen op Instagram en LinkedIn nemen toe

Social media gebruikers 2022: kansen op Instagram en LinkedIn nemen toe

Ieder jaar brengt Newcom het nationale social media onderzoek uit. Opvallend: minder Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook en WhatsApp. Daarentegen zijn het aantal gebruikers op Instagram en Twitter flink gestegen. In deze blog tonen we de nieuwste cijfers, trends en kansen voor nieuwbouw promotie in 2022.

Aantal Facebook gebruikers blijft stabiel

Facebook blijft ook dit jaar het grootste social media platform van Nederland. Met 10,3 miljoen gebruikers is er slechts een kleine daling van 1% te zien vergeleken met 2021. Het aantal dagelijks actieve gebruikers op Facebook is wel afgenomen: van 7,3 miljoen tot 6,9 miljoen Nederlanders. Een daling van 6%. Ondanks deze daling blijft Facebook het platform met het meest dagelijks actieve gebruikers in 2022.

Het totaal aantal gebruikers per social media kanaal in 2022

Grote stijging aantal Instagram gebruikers

Instagram is de afgelopen jaren aan het groeien naar het niveau van het aantal Facebook gebruikers. Ook dit jaar is weer een flinke stijging te zien van maar liefst 11% ten opzichte van 2021. Het aantal gebruikers op Instagram is daarmee gestegen naar 6,6 miljoen. Het aantal Nederlanders dat dagelijks actief is op Instagram groeit naar 4 miljoen, een stijging van 9% ten opzichte van 2021.

Het aantal gebruikers dat dagelijks actief is per social media kanaal in 2022

LinkedIn interessant voor B2B advertising

LinkedIn is de laatste jaren toe aan het groeien naar een groot zakelijk sociaal platform. Via dit platform is het mogelijk om advertenties te vertonen aan relevante B2B doelgroepen. Het aantal gebruikers op LinkedIn is het afgelopen jaar gelijk gebleven (5 miljoen). Het aantal dagelijks actieve gebruikers is flink gestegen met maar liefst 8%. Dit betekent dat er in 2022 gemiddeld iedere dag 1.153.000 Nederlanders actief zijn op LinkedIn.

Meer dagelijks actieve gebruikers op LinkedIn in 2022

Nieuwbouw en corporate promotie in 2022

Het totaal aantal Nederlanders van 15 jaar en ouder die gebruik maken van social media is, net zoals het afgelopen jaar, 13,7 miljoen. Wel is de gemiddelde tijd dat gebruikers dagelijks actief zijn toegenomen. Gemiddeld is een gebruiker in Nederland 107 minuten per dag actief op een social media platform.

Wat biedt dit voor kansen voor het promoten van een nieuwbouwproject of corporate diensten binnen de vastgoed? Aangezien het aantal gebruikers gelijk is gebleven maar de gemiddelde actieve tijd is toegenomen, zijn er meer kansen om de juiste doelgroep te bereiken.

Via Facebook en Instagram bereiken we potentiƫle kopers of huurders voor een nieuwe woning. LinkedIn is geschikt om in te zetten voor corporate promotie, zoals bijvoorbeeld het promoten van een thema, bedrijfsruimte, vacature of nieuwe dienst.

Op het juiste moment van de klantreis

De kansen voor het promoten van een nieuwbouwproject of corporate business op social media zijn enorm! yoreM is al meer dan 6 jaar partner voor het digitaliseren van een optimaal verkoopproces van nieuwbouwwoningen. Met onze diensten websites, yoreCRM, contentmarketing en online advertising weten wij zowel woningzoekers als B2B doelgroepen op het juiste moment van de klantreis te bereiken.

Meer weten? Neem contact met ons op en vraag naar de mogelijkheden!

Meer informatie

Meer weten over de mogelijkheden van online adverteren voor jouw nieuwbouwproject of corporate promotie? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.

juriaan@yorem.nl
06 51 60 48 80