In het vroegere Sint Geertruiden Ziekenhuis in Deventer wordt het nieuwbouwproject Plan G ontwikkeld. Een groen en gezond woongebied waar komende jaren 81 appartementen en 142 nieuwbouwwoningen worden gerealiseerd. De eerste twee fases zijn volledig verkocht, de inschrijfperiode van de derde fase is net gesloten en de verkoop van fase 4 start binnenkort.
Voor Plan G hebben wij gedurende de eerste drie fasen de volgende diensten ingezet om de verkoop van de woningen geheel digitaal te laten verlopen: website, yoreCRM, online adverteren en contentmarketing. Voor fase 4 zullen deze diensten wederom worden ingezet.
Om een zo hoog mogelijk rendement te behalen op de online marketing activiteiten voor Plan G, is de strategie bepaald op basis van: (1) wanneer gaan de fasen van Plan G in verkoop en (2) hoe laten we de verschillende fasen goed aansluiten op de klantreis van een individuele woningzoeker?
Website en yoreCRM
De basis van de online marketing van Plan G begint bij een goede projectwebsite (www.plan-g.nl). Aangezien Plan G bestaat uit diverse fasen met divers woningaanbod, was het belangrijkste doel om dit overzichtelijk te presenteren aan de geïnteresseerden. Het woningaanbod wordt op faseniveau getoond inclusief een interactieve kavelkaart zodat potentiële woningkopers optimaal worden voorzien in hun informatiebehoefte. Tijdens de eerste drie fasen is de website ruim 100.000 keer bezocht en hebben meer dan 5.000 mensen zich ingeschreven voor de nieuwsbrief.
De website is gekoppeld aan yoreCRM. Door gebruik te maken van yoreCRM kunnen geïnteresseerden een digitaal persoonlijk account aanmaken en het verkoopproces volledig digitaal doorlopen. Daarnaast geeft het Synchroon en de makelaars één plek voor het beheren van de woningdata en klantinformatie. Met hulp van dynamic pricing krijgt Synchroon de gewenste data om te komen tot een optimaal prijsniveau van de woningen.
Online adverteren
De verschillende fasen van Plan G zijn gepromoot via online advertenties op Facebook, Instagram en Google. Door doorlopend te adverteren via de verschillende advertentieplatformen en te targeten op diverse doelgroepen, wordt het woningaanbod optimaal onder de aandacht gebracht bij potentiële woningkopers. Om relevante advertenties te hebben voor woningzoekende worden de advertenties wekelijks geüpdatet en bijgewerkt.
Doormiddel van de geavanceerde advertentiemodule van Facebook en Instagram kunnen we per fase relevante doelgroepen benaderen op basis van hun persoons- en leefstijlkenmerken. Via het Google zoeknetwerk benaderen we mensen die zelf al specifiek op zoek zijn naar een nieuwe woning, dat is de reden dat je juist altijd bij deze doelgroep zichtbaar wilt zijn. Het is hierbij wel van belang om de juiste advertentie te vertonen na een specifieke zoekterm. Tot slot is het Google Display netwerk ingezet, hierbij is het mogelijk om bewegende beeldadvertenties te vertonen aan een grote groep potentiële geïnteresseerden op basis van hun surfgedrag. Voor de bewegende beeldadvertenties hebben wij een template gemaakt waarin de teksten en afbeeldingen eenvoudig gewijzigd kunnen worden om zo goed mogelijk aan te sluiten op de betreffende fase.
De online advertenties zijn in totaal bijna 2 miljoen keer vertoond, waarvan ruim 31.000 mensen hebben doorgeklikt naar de website. Tijdens deze periode zorgen de online advertenties hiermee voor ongeveer 50% van het websitebezoek! Ook zorgen de online advertenties voor bijna 500 directe nieuwsbriefaanmeldingen, wat eveneens ongeveer 50% van de totale conversies was in deze periode. Daarnaast zijn de online advertenties ondersteunend aan een groot gedeelte van de totale conversies.
Contentmarketing
Contentmarketing is een essentieel onderdeel van de online marketing strategie om meer betrokkenheid te creëren bij potentiële woningkopers. Voor Plan G is er een Facebook en Instagram pagina aangemaakt. Op deze twee kanalen hebben wij sinds de start van het nieuwbouwproject wekelijks berichten geplaatst om in contact te blijven met de woningzoekers. Tijdens de klantreis van het kopen van een nieuwbouwwoning zijn er veel contactmomenten, door het inzetten van contentmarketing op Facebook en Instagram wordt er ingespeeld op deze momenten. Hierdoor creëer je meer betrokkenheid bij potentiële woningkopers en blijf je in beeld bij relevante doelgroepen.
Digital in Real Estate
yoreM is specialist in het ontwikkelen van websites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.
Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!