Online vastgoedmarketing in 2018

yoreMblog

Online-vastgoedmarketing-in-2018-yoreM

In het afgelopen jaar hebben wij heel veel vastgoedbedrijven blij mogen maken met onze dienstverlening. Dit heeft ons de mogelijkheid gegeven om te komen tot nieuwe inzichten. Deze inzichten komen voort uit de stortvloed aan data die vrijkomt bij online marketing. Door een juiste configuratie en door slim gebruik te maken van de nieuwste technieken, kun je deze data gebruiken om tot een betere strategie te komen. Deze nieuwe inzichten gaan er in 2018 voor zorgen dat we een nog beter rendement gaan halen op onze marketinginspanningen.

Online-vastgoedmarketing-in-2018-yoreM

 

Websites

De website is de basis van je online marketing; dit is de plek waar je via alle andere kanalen naartoe verwijst en de plek die jouw klant 24/7 kan bezoeken. Maar hoe zorg je ervoor dat je de basis goed op orde hebt? Voor een perfecte klantbeleving én met een conversieratio dat door het dak gaat! yoreM gebruikt hiervoor A/B en multivariate testen. Nu hoor ik je denken; dat kan toch alleen met een template en als ik meer dan 10 websites per jaar ontwikkel. Zeker niet! Het ontwikkelen van een template is een ouderwetse manier, in 2018 optimaliseer je de verschillende elementen van je website. Een element kan van alles zijn; van een tekstvlak tot sidebar en van een button tot een hamburgermenu. Door het optimaliseren van elementen kun je ervoor zorgen dat mensen meer pagina’s bekijken of langer op de website blijven, maar bijvoorbeeld ook dat ze zich eerder inschrijven voor een nieuwsbrief. Hierdoor kun je voor ieder project, concept of je bedrijfswebsite de perfecte klantbeleving neerzetten, maar er ook voor zorgen dat je de gewenste resultaten behaald.

Online adverteren

De afgelopen jaren was Facebook voor het adverteren op social media veruit favoriet. In 2017 zorgde Facebook ongeveer voor 1/3 van alle aanmeldingen via websites van nieuwbouwwoningen. Op zoek naar toekomstige bewoners van koop- of huurwoningen, zette menig bouwer, ontwikkelaar, belegger of corporatie dan ook uitsluitend Facebook in. Een effectieve strategie gelet op de penetratiegraad in Nederland (10,4 miljoen gebruikers!) en het intensieve dagelijkse gebruik. Echter, in de tweede helft van 2017 deed zich iets opmerkelijks voor in social media marketing. De conversieratio’s op Instagram, het kleine zusje van Facebook, begonnen behoorlijk te stijgen. Doordat Instagram steeds nieuwe functionaliteiten toevoegt zoals stories en filters, stijgt het aantal gebruikers. Daarnaast zijn het niet alleen jongeren die Instagram gebruikers; zo is de grootste leeftijdscategorie van onze volgers tussen 25 en 34 jaar. Tot slot, heeft Instagram ongeveer dezelfde geavanceerde advertentiemogelijkheden als Facebook waardoor je heel gericht personen kunt benaderen. Bij recente projecten presteerde Instagram zelfs tot 400% beter dan Facebook!

Data & Onderzoek

Vastgoed is een high value consumer good, een product wat zich bij uitstek leent om een community rondom te vormen. Een woning of werkplek die door inspanningen van jezelf beter aansluit op jou wensen en behoefte, wie wil dat nou niet. Tot voorkort werden deze plekken vaak offline gevormd. Echter, het internet biedt de mogelijkheid om met omwonende, toekomstige bewoners en belanghebbenden ook een online community te vormen. Alleen dan veel gemakkelijker; gewoon vanuit je luie stoel, op het moment van de dag dat het jou het beste uitkomt. Het afgelopen jaar hebben wij mogen helpen met het vormen van diverse online communities. Gelet op het veelal korte tijdsperiode en het grote aantal deelnemers, zijn online community building veelbelovend.

In 2018 helpen wij weer met veel enthousiasme bedrijven in de vastgoedsector met onze online marketingdiensten. Wil jij een beter rendement halen uit je huidige marketinginspanningen, je website optimaliseren of de klant centraal stallen met behulp van online communities? Ga jij in 2018 het verschil maken? Laat het ons weten, yoreM verovert online!