theme logo

Nieuwe meta description verbetert de zoekmachine van Google

10 januari 2018 | Door Juriaan Hoefnagel

In het nieuwe jaar zorgt Google direct voor een opschudding in zoekmachine marketing. De vertoningen van de resultaten in de zoekmachine van Google zijn aangepast, vanaf nu is het is mogelijk om een veel langere meta description toe te voegen. Is dit belangrijk voor de zichtbaarheid van jouw website in de zoekmachine? Zeker! De zoekmachine van Google zorgt namelijk voor ongeveer 25% van de geïnteresseerden voor een nieuwbouwproject. Dit percentage ligt meestal voor bedrijven in de vastgoedsector nog veel hoger. Door op de juiste manier gebruik te maken van de organische resultaten in de zoekmachine kun je er dus voor zorgen dat veel meer mensen jouw nieuwbouwproject of vastgoedonderneming vinden.

”De zoekmachine van Google zorgt voor 25% van de geïnteresseerden voor een nieuwbouwproject”

Wat is een meta description?

De meta description is de beschrijvende tekst onder de titel van de pagina, zie onderstaand voorbeeld. Met deze tekst biedt Google de mogelijkheid om kort aan de klant toe te lichten waar de pagina op de betreffende website over gaat. Door deze omschrijving zo aantrekkelijk mogelijk te maken, kun je de klant verleiden om jouw website te bezoeken.

Nieuwbouw-Tilburg-meta-description-old

Wat is het effect van een meta description?

De meta description geeft dus een omschrijving van de webpagina. Deze omschrijving dient relevant te zijn zodat de klant weet welke informatie te vinden is op de website en waarom deze website wordt getoond tussen de resultaten. De omschrijving dient de klant uit te nodigen om meer te lezen en te klikken op de URL van jouw website.

Het is aan te raden om het zoekwoord waar jij op gevonden wilt worden op te nemen in de beschrijving. Enerzijds geeft Google aan dat dit geen factor is in het algoritme om de vindbaarheid van je website te verbeteren. Anderzijds wordt het zoekwoord vet gedrukt in de beschrijving als deze overeenkomt. Dit verhoogt dus de relevantie en daarmee het klikratio.

Wat is er verandert aan de meta description?

Voorheen gaf Google je de mogelijkheid om een beschrijving toe te voegen van ongeveer 160 tekens. Hierdoor was het altijd een hele klus om relevant te zijn, het zoekwoord terug te laten komen en mensen te verleiden om te klikken op de pagina. Nu heeft Google de meta description ongeveer verdubbeld. Hierdoor heb je veel meer mogelijkheid om een aantrekkelijke meta description te schrijven.

Nieuwbouw-Tilburg-meta-description-new

Wat is het effect van de nieuwe meta description?

De lengte van de meta description is verdubbeld. Hierdoor kan de klant in de zoekresultaten al veel beter lezen wat de inhoud is van de webpagina. De klikratio’s (CTR) zullen hierdoor flink omhoog gaan. Je hebt namelijk veel meer mogelijkheid om de klant te verleiden en om je te onderscheiden van de andere resultaten. Uiteraard moet je hiervoor de meta description wel op de juiste manier wijzigen.

Hoe moet ik mijn meta description aanpassen?

  1. Verleng je description van 160 naar 300+ woorden
  2. Neem het zoekwoord op in de beschrijving zodat deze vet gedrukt wordt en daardoor meer opvalt
  3. Zorg voor een juiste mix tussen de beschrijving en relevantie
  4. Zorg voor een goede call to action, zodat mensen sneller jouw website bezoeken

SEO in vastgoedmarketing

Zoekmachinemarketing of SEO is heel belangrijk bij de promotie van een nieuwbouwproject of bedrijf. Wil je jouw website hoger laten ranken in de zoekmachine van Google? Neem dan contact met ons op, we helpen je om jouw doelstellingen te realiseren!

Mensen bekeken ook

  • Impressie van Trends online vastgoedmarketing 2019
    6 december 2018 / Blog

    Trends online vastgoedmarketing 2019

    De bedrijfsdoelstellingen voor het komende jaar zijn al weer vastgesteld maar hoe geef jij hier als vastgoedprofessional richting aan? yoreM...

    Lees artikel
  • Impressie van Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten
    31 oktober 2018 / Blog

    Datagedreven marketing voor nieuwbouwprojecten

    Online adverteren is een slimme en effectieve manier om een nieuwbouwproject te promoten onder potentiële kopers. Via de online advertenties laat...

    Lees artikel
  • Impressie van Nieuwbouw SEO
    13 februari 2018 / Blog

    Nieuwbouw SEO

    De huizenmarkt is zeer voorspoedig huurhuizen en koopwoningen worden snel verhuurd en verkocht. Hierdoor staan projectwebsites steeds korter...

    Lees artikel
  • Impressie van De voordelen van adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk
    22 september 2017 / Blog

    De voordelen van adverteren via het Google AdWords zoeknetwerk

    Je kunt er bijna niet meer omheen: even ‘’Googelen’’ om snel antwoord op een vraag te krijgen. Van alle Nederlanders die op zoek gaan naar...

    Lees artikel
  • Impressie van Online vindbaarheid verbeteren via Google Mijn Bedrijf
    27 juli 2017 / Blog

    Online vindbaarheid verbeteren via Google Mijn Bedrijf

    De zoekmachine van Google (Google Search) en de online locatiekaarten van Google (Google Maps) hebben beide een gigantisch marktaandeel en worden...

    Lees artikel
  • Impressie van Online adverteren in de zomer? Het werkt!
    4 juli 2017 / Blog

    Online adverteren in de zomer? Het werkt!

    De zomerperiode komt er weer aan en steeds vaker krijgen wij de vraag van opdrachtgevers of het verstandig is om online te adverteren tijdens de...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM behaalt Google Analytics certificaat!
    30 maart 2017 / Blog

    yoreM behaalt Google Analytics certificaat!

    Google Analytics is een onmisbare tool voor het analyseren en optimaliseren van online campagnes. De basis van Google Analytics is eenvoudig te...

    Lees artikel
  • Impressie van Gepersonaliseerde advertenties tonen via Google AdWords
    9 maart 2017 / Blog

    Gepersonaliseerde advertenties tonen via Google AdWords

    De zoekmachine van Google is een uitstekend medium om potentiële kopers te benaderen. Enerzijds komt dit doordat de zoekmachine van Google een...

    Lees artikel
  • Impressie van Friends of Search 2017
    17 februari 2017 / Blog

    Friends of Search 2017

    Donderdag 16 februari was het weer zover; de vierde editie van Friends of Search! Friends of Search is het zoekmachinemarketing congres van de...

    Lees artikel
  • Impressie van Mobielvriendelijke websites krijgen vanaf mei meer waarde in de Google Ranking.
    21 maart 2016 / Blog

    Mobielvriendelijke websites krijgen vanaf mei meer waarde in de Google Ranking.

    Het verkrijgen van relevante antwoorden bij het zoeken via Google moet niet afhankelijk zijn van welk apparaat je gebruikt. Je moet altijd het...

    Lees artikel
  • Impressie van Nieuwbouw SEO
    13 februari 2018 / Blog

    Nieuwbouw SEO

    De huizenmarkt is zeer voorspoedig huurhuizen en koopwoningen worden snel verhuurd en verkocht. Hierdoor staan projectwebsites steeds korter...

    Lees artikel
  • Impressie van Google AdWords advertenties rechterkolom verdwijnen
    23 februari 2016 / Blog

    Google AdWords advertenties rechterkolom verdwijnen

    Google maakte afgelopen weekend bekend dat het niet meer mogelijk is om te adverteren in de rechterkolom van de zoekmachine. Iets om jouw gehele...

    Lees artikel
  • Impressie van Nieuwbouw SEO
    13 februari 2018 / Blog

    Nieuwbouw SEO

    De huizenmarkt is zeer voorspoedig huurhuizen en koopwoningen worden snel verhuurd en verkocht. Hierdoor staan projectwebsites steeds korter...

    Lees artikel
  • Impressie van Online vindbaarheid verbeteren via Google Mijn Bedrijf
    27 juli 2017 / Blog

    Online vindbaarheid verbeteren via Google Mijn Bedrijf

    De zoekmachine van Google (Google Search) en de online locatiekaarten van Google (Google Maps) hebben beide een gigantisch marktaandeel en worden...

    Lees artikel
  • Impressie van Friends of Search 2017
    17 februari 2017 / Blog

    Friends of Search 2017

    Donderdag 16 februari was het weer zover; de vierde editie van Friends of Search! Friends of Search is het zoekmachinemarketing congres van de...

    Lees artikel
  • Impressie van Mobielvriendelijke websites krijgen vanaf mei meer waarde in de Google Ranking.
    21 maart 2016 / Blog

    Mobielvriendelijke websites krijgen vanaf mei meer waarde in de Google Ranking.

    Het verkrijgen van relevante antwoorden bij het zoeken via Google moet niet afhankelijk zijn van welk apparaat je gebruikt. Je moet altijd het...

    Lees artikel
  • Impressie van Google AdWords advertenties rechterkolom verdwijnen
    23 februari 2016 / Blog

    Google AdWords advertenties rechterkolom verdwijnen

    Google maakte afgelopen weekend bekend dat het niet meer mogelijk is om te adverteren in de rechterkolom van de zoekmachine. Iets om jouw gehele...

    Lees artikel
  • Impressie van yoreM bezocht 11 februari Friends of Search 2016
    1 februari 2016 / Blog

    yoreM bezocht 11 februari Friends of Search 2016

    Deze alleszeggende quote tijdens de derde editie van Friends of Search benadrukte maar weer de groei en het belang van online. Friends of Search...

    Lees artikel
Meld je aan voor onze nieuwsbrief!

[YOREGRAVITYFORMS]id:1;message:bedankt voor je aanmelding!;[/YOREGRAVITYFORMS]

Close search