yoreM Digital in Real Estate

Digitale marketing voor nieuwbouwproject Happy Days in Zoetermeer

yoreM Blogt

Home Blog Digitale marketing voor nieuwbouwproject Happy Days in Zoetermeer

Digitale marketing voor nieuwbouwproject Happy Days in Zoetermeer

Eén van de unieke projecten waarvoor wij het verkoopproces hebben gedigitaliseerd is Happy Days in Zoetermeer. Een nieuwbouwproject omringd door groen en water, waar geen auto’s komen en kinderen veilig buiten kunnen spelen. Happy Days bestaat uit drie fasen: Bloemrijk, Waterrijk en Boomrijk. Gedurende de drie fasen van Happy Days hebben wij de volgende diensten ingezet om de verkoop van de woningen geheel digitaal te laten verlopen: website, yoreCRM en online adverteren.

Om een zo hoog mogelijk rendement te behalen op de online marketing activiteiten voor Happy Days, is de strategie bepaald op basis van: (1) wanneer gaan de fasen van Happy Days in verkoop en (2) hoe laten we de verschillende fasen goed aansluiten op de klantreis van een individuele woningzoeker?

Projectwebsite en CRM systeem

Om een nieuwbouwproject online succesvol te kunnen verkopen is een goede projectwebsite van essentieel belang (www.happydayzoetermeer.nl). Happy Days bestaat uit drie fasen met in elke fase divers woningaanbod. Het belangrijkste doel hierbij is om dit overzichtelijk op de website te presenteren aan de geïnteresseerden. Het woningaanbod wordt op faseniveau getoond, inclusief een interactieve kavelkaart. Op deze manier worden potentiële woningkopers optimaal voorzien in hun informatiebehoefte. Tijdens de drie fasen is de website ruim 134.000 keer bezocht en hebben meer dan 5.800 mensen zich ingeschreven voor de nieuwsbrief.

Door yoreCRM te koppelen aan de website, kunnen geïnteresseerden een persoonlijk digitaal account aanmaken. Hierdoor is het mogelijk om het verkoopproces volledig te digitaliseren. Door het gebruik van yoreCRM kunnen de verkoopmanagers en makelaars de woningdata en klantdata op één centrale plek beheren. Daarnaast beschikken alle projectbetrokkenen hierdoor over real time dashboards met de gewenste informatie om te komen tot een beter verkoopresultaat.

Online adverteren

Om de verkoop gedurende de drie fasen te ondersteunen hebben wij online advertenties ingezet op Facebook, Instagram en Google. Op deze manier wordt het woningaanbod van Happy Days iedere fasen optimaal onder de aandacht gebracht bij potentiële woningkopers. Bij een nieuwbouwproject met meerdere fasen is de relevantie van de advertenties heel belangrijk, daarom worden de advertenties wekelijks geüpdatet en bijgewerkt.

Via Facebook en Instagram hebben wij de woningzoekers voor Happy Days benadert op basis van hun interesses en woonplaats. Daarbij zijn retargeting en lookalike doelgroepen ingezet waarbij er duidelijk onderscheid is gemaakt tussen woningzoekers die voor het eerst worden benaderd en woningzoekers die reeds interactie hebben gehad met de platformen van Happy Days. Door de advertentie per doelgroep aan te passen zorg je altijd voor een relevante boodschap en verhoog je de effectiviteit van de advertenties.

De zoekmachine van Google is ingezet om woningzoekers te benaderen die zelf al specifiek op zoek zijn naar een nieuwe woning in Zoetermeer. Dit is een doelgroep waarbij je de advertenties continu wilt tonen, aangezien zij zeer relevant zijn voor Happy Days. Om de relevantie zo hoog mogelijk te houden worden de advertenties per zoekterm aangepast. Tot slot is het Display Netwerk van Google ingezet, hierbij is het mogelijk om banners te vertonen aan een grote groep potentiële geïnteresseerden op basis van hun surfgedrag. Voor de banners hebben wij een template gemaakt waarin de teksten en afbeeldingen eenvoudig gewijzigd kunnen worden om zo goed mogelijk aan te sluiten op de betreffende fase en de online klantreis.

De online advertenties zijn in totaal ruim 1 miljoen keer vertoond, waarvan ruim 50.000 mensen hebben doorgeklikt naar de website. Tijdens de campagneperiode zorgden de online advertenties hiermee voor ongeveer 50% van het websitebezoek! Ook waren de online advertenties verantwoordelijk voor bijna 900 directe nieuwsbrief aanmeldingen, wat circa 40% van het totaal aantal aanmeldingen was in deze periode. Daarnaast zijn de online advertenties ook indirect ondersteunend aan een groot gedeelte van het totaal aantal aanmeldingen. Hiermee hebben de online advertenties direct en indirect bijgedragen aan vrijwel iedere lead en woningkoper.

Digital in Real Estate

yoreM is specialist in het ontwikkelen van websites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.

Ben jij benieuwd wat we voor jou kunnen betekenen? Neem dan contact met ons op!

Meer informatie

Meer weten over de mogelijkheden van online adverteren voor jouw nieuwbouwproject of corporate promotie? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.

juriaan@yorem.nl
06 51 60 48 80