Social media zijn onmisbaar bij een succesvolle promotie van nieuwbouwprojecten. Maar wat zijn de trends voor 2024? Welke platformen groeien en welke dalen? Ofwel, welke kanalen moet ik inzetten om succesvol te zijn? Wij zetten de cijfers voor je op een rij.
In cijfers:
- LinkedIn +510.000 gebruikers
- Facebook: +265.000 gebruikers
- Instagram: +255.000 gebruikers
- TikTok: +230.000 gebruikers

Social media gebruik groeit
Het gebruik van social media blijft nog altijd groeien. 14,3 miljoen Nederlanders van 15 jaar en ouder maken gebruik van social media. Hier spenderen we dagelijkse bijna 2 uur van onze tijd aan! Waarbij met name Nederlanders onder de 40 jaar social media dagelijks meer zijn gaan gebruiken. Gemiddeld maken we gebruik van 4,4 verschillende social media kanalen.

Half miljoen nieuwe gebruikers op LinkedIn
LinkedIn is dit jaar met 507.000 gebruikers gegroeid naar 5,5 miljoen gebruikers totaal. Hiermee is LinkedIn, in absolute getallen, het snelst groeiende platform van Nederland. LinkedIn is een zakelijk netwerk en biedt de mogelijkheid om zeer gericht te adverteren. Voor B2B promotie, vacatures en high-end nieuwbouwprojecten zetten wij LinkedIn regelmatig in als advertentiekanaal.
Facebook blijft groeien!
Ondanks het enorme aantal gebruikers is Facebook afgelopen jaar wederom gegroeid met 265.000 gebruikers. In totaal heeft Facebook 10,1 miljoen gebruikers en daarmee blijft Facebook het meeste gebruikte platform in Nederland! Hiermee blijft Facebook een belangrijk onderdeel van de marketingmix voor een succesvolle promotie. De leeftijd van de gebruikers neemt wel toe, waardoor dit vooral interessant is voor projecten met een doelgroep met een hogere leeftijd.
Instagram heeft 8 miljoen gebruikers
Het aantal gebruikers van Instagram is toegenomen met 255.000, daarmee gebruiken inmiddels 8 miljoen Nederlanders het platform. Ook het dagelijks gebruik is toegenomen naar 5 miljoen! T.o.v. van Facebook is de leeftijd op Instagram een stuk jonger. Dit zorgt ervoor dat Instagram zeer geschikt is om een grote diversiteit aan doelgroepen te bereiken en goede resultaten te behalen via een campagne.
Groei TikTok vlakt af
Het gebruik van TikTok is gestegen van 4,0 naar 4,3 miljoen gebruikers. Dagelijks zijn er hiervan 2,6 miljoen gebruikers actief wat het platform steeds interessanter maakt voor advertentie campagnes. Wel zijn hier nog steeds veel jongeren actief waardoor promotie op het platform niet voor ieder nieuwbouwproject geschikt is en vaak eerder aansluit bij huurwoningen dan koopwoningen.

Social media en vastgoed
Social media is meer dan ooit essentieel bij een succesvolle marketingcampagne voor de verkoop of verhuur van een nieuwbouwproject. Meer mensen gebruiken social media en steeds meer platformen hebben het gewenste volume (het aantal gebruikers die dagelijks actief zijn) om succesvol te kunnen adverteren. Instagram zal dit jaar een nog dominantere rol innemen in de marketingmix. Facebook blijft nog steeds interessant en TikTok wordt steeds relevanter, afhankelijk van het project en de doelgroep.

Social media benutten voor jouw nieuwbouwproject?
Social media biedt in 2024 dus weer volop mogelijkheden om nieuwbouwprojecten succesvol te promoten. Wil jij social media ook inzetten voor jouw project? Neem dan contact met ons op om social media op een effectieve manier in te zetten.
Digital in Real Estate
yoreM is specialist in het ontwikkelen van websites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.