Online adverteren in de zomer? Het werkt!

yoreMblog, Online Adverteren

online-zoekgedrag-in-de-zomer

De zomerperiode komt er weer aan en steeds vaker krijgen wij de vraag van opdrachtgevers of het verstandig is om online te adverteren tijdens de zomerperiode. De gedachte is namelijk dat wanneer mensen vakantie hebben, ze niet langer online zijn en bezig zijn met de zoektocht naar hun droomhuis. In werkelijkheid is dit echter anders.

online-adverteren-in-de-zomer

Adverteren op social media in de zomer

Adverteren via social media is bij uitstek geschikt om in contact te komen met potentiële kopers en huurders voor nieuwbouwprojecten, gemiddeld zorgt social media dan ook voor 1/3 van de geïnteresseerden voor nieuwbouwprojecten! Uit studies van Facebook en Instagram blijkt dat het aantal berichten dat mensen plaatsen in de zomerperiode enorm toeneemt. De zomer is de periode voor mensen om in contact te blijven met hun dierbare en vrienden, actief te zijn en zichzelf goed te voelen. Een ideaal moment om jouw nieuwbouwproject onder de aandacht te brengen bij geïnteresseerden. Zet hierbij in op adverteren op mobiele telefoons, ruim 90% van de activiteit op Facebook en Instagram tijdens de zomer vind namelijk plaats op mobiel!

social-media-in-de-zomer

Adverteren via Google in de zomer

Om te onderzoeken of woningzoekers ook in de zomerperiode actief zijn hebben wij de het organische websitebezoek van de woningplatformen van de steden Amsterdam, Breda, Den Haag, Groningen en Rotterdam vergeleken. Hieruit blijkt dat het aantal bezoekers die via de zoekmachine van Google de website bezoeken in de maanden juli en augustus niet negatief afwijkt van het gemiddelde organische bezoek gedurende het jaar. Mensen die websites bezoeken via een zoekmachine zijn zelf actief opzoek naar een koop- of huurwoning.

Uit onderstaande grafiek blijkt dat de klantreis voor een koop- of huurwoning gedurende de zomerperiode niet stopt. De rode lijn geeft het gemiddelde organische websitebezoeken per jaar weer. De lichtgroene en donkergroene balken geven respectievelijk negatief of positief aantal organische websitebezoekers per maand weer.

online-zoekgedrag-in-de-zomer

Roam like at home

De roamingkosten voor mobiel dataverkeer zijn sinds afgelopen maand in Europa afgeschaft. Doordat providers geen extra kosten meer in rekening mogen brengen voor het gebruik van je mobiel in het buitenland, zal dit een boost geven aan het gebruik. Huizenzoekers zijn hierdoor niet meer afhankelijk van de WiFi van het hotel, maar kunnen hun online zoektocht en activiteit overal voortzetten!

Naast project specifieke redenen lijken er dus geen redenen te zijn om ervoor te kiezen om niet online te adverteren tijdens de zomerperiode. Mensen zijn juist extra actief, wat alleen maar kansen biedt voor de promotie van nieuwbouw. Ben jij benieuwd naar de beste strategie voor het adverteren in de zomer voor jouw nieuwbouwproject? Neem dan contact met ons op, yoreM is de hele zomer online!