De zoekmachine van Google is een uitstekend medium om potentiële kopers te benaderen. Enerzijds komt dit doordat de zoekmachine van Google een marktaandeel heeft van ± 95%. Anderzijds door de goede advertentiemogelijkheden die Google biedt. De zoekmachine van Google heeft dan ook een vaste plek in de online marketingmix van yoreM. De laatste update in de advertentiemogelijkheden maakt het zelfs mogelijk om gepersonaliseerde advertenties via Google AdWords te tonen!
Hoe adverteer je effectief op Google?
yoreM adverteert via Google om potentiële kopers van een nieuwbouwwoning te bereiken. Het voordeel van de advertenties via Google is dat je mensen kunt bereiken die al ver gevorderd zijn in hun klantreis voor het kopen of huren van een nieuwbouwwoning. Ze zijn namelijk zelf al heel gericht op zoek. Voorbeeld: iemand uit Zoetermeer is op zoek naar een nieuwbouwwoning. Via Google probeert hij zijn ideale woning te vinden. Zodra hij de zoekopdracht ‘nieuwbouwwoning Zoetermeer te koop’ invoert krijg hij een advertentie te zien van het nieuwbouwproject waarvoor yoreM adverteert. Om de advertentie zo relevant mogelijk te maken en ze te verleiden om op de website te klikken, koppelen we de zoekopdracht aan een soortgelijke advertentie. In de advertentie worden bijna dezelfde woorden getoond als in de zoekopdracht namelijk nieuwbouwwoning, Zoetermeer en kopen.
De klantreis als uitgangspunt van je advertentie
In de laatste update heeft Google het mogelijk gemaakt om nog specifiekere gepersonaliseerde advertenties via Google AdWords te tonen. Hierbij zijn er twee mogelijkheden:
- Gepersonaliseerde advertenties voor mobiele zoekopdrachten
- Gepersonaliseerde advertenties voor terugkerende bezoekers
Gepersonaliseerde advertenties voor mobiele zoekopdrachten
Wanneer je op zoek gaat naar een product of dienst gebruik je daarvoor verschillende apparaten en doe je dit op de momenten dat het jou uitkomt. Al deze apparaten en touchpoints dienen een ander doel in de klantreis. Google maakt het vanaf nu mogelijk om dit ook met advertenties te doen. De advertenties in Google werden voorheen altijd op dezelfde wijze vertoond, zowel op mobiel als op desktop. Nu is het mogelijk om een specifieke advertentie te maken voor mobiele zoekopdrachten. Het voordeel hiervan is je de bezoeker kunt wijzen op een of VR mogelijkheden met mobiel. Functionaliteiten die normaal gesproken als ingewikkeld of niet mogelijk worden beschouwd met een mobiele telefoon en daardoor extra relevant zijn.
Gepersonaliseerde advertenties voor terugkerende bezoekers
De andere mogelijkheid om gepersonaliseerde advertenties te tonen is gericht op mensen die al eerder de website hebben bezocht. Aan deze mensen kun je een aparte advertentietekst laten zijn. Het voordeel hiervan is dat je kunt laten merken via de advertentie dat je de bezoeker herkent. Hierbij kun je een speciale vermelding plaatsen, zoals ‘de nieuwe prijzen zijn bekend’ of ‘bekijk nu de nieuwe brochure’.
De mogelijkheden om via online marketing de online klantreis gepersonaliseerd te laten plaatsvinden worden steeds groter. Wil jij dit ook toepassen voor jouw bedrijf of project? Schroom dan niet om ons te bellen of te mailen, we helpen je graag!