yoreM zet gamification in om het gedrag van woningzoekers positief te beïnvloeden. Door gebruik te maken van spelprincipes uit de game industrie zorgen wij voor een volledig klantprofiel en voor meer en betere data om de koopbereidheid van woningzoekers te voorspellen. Dit levert de gewenste data op voor projectontwikkelaars om nieuwbouwprojecten risicoloos in verkoop te brengen.
Wat is gamification?
Gamification is het toepassen van “spelprincipes” om het gedrag van je gebruikers positief te beïnvloeden. Gamification is een techniek die veel toegepast wordt bij applicaties voor het bevorderen van betrokkenheid van de gebruikers. Het doel van die betrokkenheid in yoreCRM is enerzijds om onze datakwaliteit te verbeteren door te beschikken over een volledig klantprofiel. Anderzijds wordt het persoonlijke account van woningzoekers gebruiksvriendelijker door inzicht te geven in de status van het nieuwbouwproject en hoe je als woningzoeker het aankoopproces van een nieuwbouwwoning digitaal doorloopt.
Aankoopproces nieuwbouwwoning
yoreCRM biedt woningzoekers een persoonlijk account waarmee zij het aankoopproces van een nieuwbouwwoning kunnen doorlopen. Woningzoekers hebben de mogelijkheid om hun persoonsgegevens (en die van de partner) toe te voegen, woonwensen te delen, woningvoorkeuren te delen en zich in te schrijven op het bouwnummer van hun dromen. Aangezien je als woningzoeker dit proces maar zelden doorloopt; je verhuist immers gemiddeld maar 1 keer per 10 jaar, hebben wij gamification toegepast om dit proces te vergemakkelijken en te verduidelijken.
To-do lijstjes
To-do lijstjes, wie gebruikt ze niet. Ideaal om je werkzaamheden te structureren en grote taken op te knippen in kleine handelingen. Dit heeft ons aan het denken gezet; waarom geen to-do lijstje voor het kopen van een nieuwbouwwoning. Maar dan wel een to-do lijstje die aanleiding geeft om de taken zo snel mogelijk af te handelen. In yoreCRM heb je als woningzoeker een eenvoudig “to-do lijstje” van stappen die je moet doorlopen om je digitaal in te schrijven op het bouwnummer van jouw voorkeur.
Woningzoekers worden beloond met groene vinkjes en een progress bar die de voortgang van het succesvol afronden van de stappen weergeeft. Door deze beloning is het voor woningzoekers heel verleidelijk om hun profiel te verrijken en de stappen zo snel mogelijk te doorlopen. Deze checklist past zich automatisch aan op basis van het verkoopproces van de projectontwikkelaar; worden er wel of geen woonwensen uitgevraagd en is er sprake van dynamic pricing op bouwnummer- of woningtypeniveau. De checklist past zich automatisch aan zodat het aansluit op het verkoopproces van ieder nieuwbouwproject.
Een compleet digitaal profiel helpt yoreM in haar datakwaliteit. Door een compleet digitaal profiel kunnen wij een betere inschatting maken van de koopbereidheid van de woningzoeker. Ook geeft dit een beter beeld van de interesse in woningtypen en bouwnummers. Hierdoor kunnen wij projectontwikkelaars nog beter helpen met de marketing en verkoop van het nieuwbouwproject en doen wij voorspellende analyses vóór het moment van inschrijven.
Digital in Real Estate
yoreM is specialist in het ontwikkelen van websites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek. Gamification is onderdeel van yoreCRM.
Ben je benieuwd naar yoreCRM of wil je meer informatie? Neem dan contact met ons op of vraag een demo aan!