Na Facebook komt nu ook Instagram met de optie om te livestreamen via het social media kanaal. Dat Instagram deze optie nu ook doorvoert was te verwachten. De optie om live te gaan via Facebook is namelijk een groot succes en aangezien Instagram onderdeel is van Facebook is het een logisch gevolg. Sinds gisteren is het officieel mogelijk om live te gaan.
Livestreamen op Facebook
Sinds april 2016 is het mogelijk om via Facebook live te gaan. Livestreamen wil zeggen dat je via een streaming video jouw ervaringen live kunt delen met vrienden op Facebook. Naast livestreamen met je persoonlijke account is livestreamen ook interessant voor bedrijven en nieuwbouwprojecten. Zo kun je een grote doelgroep in één keer bereiken door live te gaan met een interessante video. Het is wel aan te raden om interactie te vragen aan je doelgroep. Op het moment dat je live een video laat zien kun je tegelijkertijd communiceren met de mensen die op dat moment jouw video bekijken.
De afgelopen jaren is Facebook zich al steeds meer aan het richten op het inzetten van video’s. Mark Zuckerberg, eigenaar van Facebook, ziet een grote toekomst voor video’s op social media kanalen en voorspelt dat video binnen 5 jaar de meeste gedeelde content zal zijn. Als het aan de CEO van Facebook ligt zal er in de komende jaren steeds meer gebruik gemaakt worden van live video. De overgang van live gaan op Facebook naar live gaan op Instragram is dan ook een logisch gevolg.
Livestreamen op Instagram
Instagram is een onderdeel van Facebook en is wat meer gericht op het delen van foto’s en video’s. Het was al een tijdje mogelijk om je eigen verhaal toe te voegen aan Instagram stories. Deze functie lijkt veel op het versturen van een foto via Snapchat waarbij je volgers de foto een aantal seconden kunnen zien. Instagram heeft sinds gisteren de functie livestreamen toegevoegd aan de Instagram stories.
Livestreamen op Instagram is erg eenvoudig; met één druk op de knop kun je een video starten Vervolgens kun je tot maximaal één uur lang een video live streamen met je volgers op Instagram. Ook voor bedrijven is livestreamen op Instagram een interessante optie, aangezien het meer mainstream wordt en daarmee mogelijkheden biedt voor de promotie van nieuwbouwprojecten.
Vastgoed en livestreamen?
Uiteraard is ook yoreM op de hoogte van de nieuwste opties van Facebook en Instagram. In de vastgoedsector is livestreamen in eerste instantie minder interessant dan voor bedrijven die actief zijn in bijvoorbeeld de evenementen branche. Met een live video kun je jouw doelgroep het beste bereiken door een evenement of gebeurtenis te streamen wat op dat moment interessant is. Toch ziet yoreM ook in de vastgoed branche kansen voor live gaan via een social media als Facebook of Instagram.
yoreM ziet diverse toepassingen voor livestreamen in de vastgoedsector. Een mooi voorbeeld is Zuiderpark Tilburg. Tijdens een startverkoop bijeenkomst ging dit nieuwbouwproject live via de Facebookpagina. Op deze manier kon iedereen live meekijken met de start verkoop van het nieuwbouwproject.