yoreM Digital in Real Estate

Online adverteren

Op het juiste moment in contact met de juiste persoon.

yoreCRM

Op het juiste moment in contact met de juiste persoon

Online adverteren is onmisbaar in het digitaliseren van de verkoop van nieuwbouwwoningen. Immers, via online advertentie campagnes kom je met de juiste doelgroepen en woningzoekers in contact. Hierbij is een goede strategie natuurlijk essentieel. yoreM heeft in de afgelopen zes jaar geholpen bij de verkoop van meer dan 15.000 nieuwbouwwoningen. Van kleine studio’s tot exclusieve penthouses en van kavels tot vrijstaande woningen. Hierdoor is yoreM de juiste partner voor ieder nieuwbouwproject.

Contact

Social Media

Via social media kun je 9 van de 10 Nederlanders bereiken

Read More

Google Zoeknetwerk

De zoekmachine van Google heeft een marktaandeel van meer dan 95%

Read More

Google Display Netwerk

Via het Google Display Netwerk kun je 90% van de internet gebruikers bereiken

Read More

Waardevolle data met behulp van online advertentie campagnes

Door de online advertentie campagnes op de juiste manier te configureren ontstaat er enorm waardevolle data die gebruikt kan worden tijdens het verkoopproces. Dankzij jarenlange ervaring weet yoreM via welke kanalen je een doelgroep het beste kunt benaderen. Met behulp van rapportages delen wij de gewenste informatie met onze opdrachtgevers. Gedetailleerde informatie over de mate van interesse van verschillende doelgroepen in de woningen, de woningtypen en het nieuwbouwproject. Deze waardevolle data helpt verkoopmanagers om strategische keuzes te maken tijdens het verkoopproces.

Online adverteren als onderdeel van de klantreis

Een online advertentie campagne is de prefecte manier om aan te sluiten op de klantreis van een woningzoeker. De woningzoekers bereiken we via drie verschillende online kanalen. Via social media worden relevante doelgroepen bereikt op basis van persoonlijke kenmerken en retargeting. De zoekmachine van Google wordt gebruikt om advertenties te vertonen wanneer mensen zelf op zoek zijn naar een woning. Tenslotte worden banners met bewegende beelden en teksten ingezet via het Google Display Netwerk, deze advertenties zijn gericht op branding en retargeting.

KasseNova aan de Vaart

“Via social media kun je 9 van de 10 Nederlanders bereiken”

Social media

Facebook en Instagram zijn geschikte social media om in te zetten voor online advertentie campagnes. Facebook is het grootste sociale netwerk van Nederland met 10,3 miljoen gebruikers. Instagram is het afgelopen jaar gegroeid naar 6,6 miljoen gebruikers.

Beide kanalen gebruiken wij om advertenties te tonen aan relevante doelgroepen. Om discriminatie op de woningmarkt te voorkomen is het advertentiebeleid van Facebook en Instagram per 1 januari 2022 gewijzigd.

Met het nieuwe beleid kunnen doelgroepen bereikt worden op basis van onderstaande criteria:

  • Locatie targeting
  • Interesse categorieën
  • Retargeting
  • Soortgelijke (lookalike) doelgroepen

Op beide kanalen is het mogelijk om de advertenties op verschillende manieren te vertonen. Denk bijvoorbeeld aan een mobiele versus desktop variant, een story op Instagram of een video advertentie in Facebook watch.

Social Ads - yoreM Digital in Real Estate

Om social media in te zetten als advertentiekanaal is het van belang dat het nieuwbouwproject een eigen Facebook en Instagram pagina heeft. Daarbij adviseren wij om minimaal 1 keer week een bericht te plaatsen zodat de pagina’s up-to-date zijn. Met onze dienst contentmarketing kunnen wij het volledige traject uit handen nemen.

Google zoeknetwerk

yoreM gebruikt de zoekmachine van Google om advertenties te vertonen wanneer mensen zelf op zoek zijn naar een woning. Zoekt iemand op “nieuwbouwwoning Utrecht”, dan vertonen wij een advertentie van een relevant nieuwbouwproject in Utrecht. Relevantie is hierbij het sleutelwoord. Deze woningzoekers zijn namelijk al op zoek naar een woning en dus verder in de klantreiswaardoor ze beter weten naar wat voor soort woning ze op zoek zijn.

Mockup - Online Adverteren - De 3 Heren

“Optimaliseren van verkoopprijzen en een betere spreiding van online inschrijvingen door te sturen op realtime data”

Google Display Netwerk

Het Google Display Netwerk is erg geschikt om een nieuwbouwproject en het woningaanbod onder een grote groep mensen bekend te maken. Hiermee kun je adverteren op diverse nieuws- en blogwebsites zoals fd.nl, ad.nl en nu.nl en bereik je 90% van de internetgebruikers.
De banner advertenties worden opgemaakt in diverse formaten zodat ze op iedere nieuwswebsite en op ieder apparaat vertoond kunnen worden, hierdoor kun je de doelgroep altijd bereiken. Daarnaast worden de banners opgemaakt in de huisstijl van het project en bevatten ze bewegende/wisselende beelden en teksten om de usp’s duidelijk te communiceren. Via het Google

Display Netwerk kunnen wij de doelgroep bereiken op basis van onderstaande criteria:

  • Demografische gegevens zoals locatie en leeftijd
  • Interesse categorieën zoals het kopen van een woning
  • Advertenties vertonen op specifieke websites zoals fd.nl, ad.nl of nu.nl
  • Retargeting om websitebezoekers opnieuw te benaderen

Het inzetten van banners op het Google Display Netwerk sluit goed aan bij de branding van een nieuwbouwproject of bij het informeren van een doelgroep over de start van de verkoop.

Voordelen van online adverteren

  • Klant- en woningdata veilig beheren op één centrale plek
  • Iedere woningzoeker een persoonlijk digitaal account
  • Gekoppeld met de projectwebsite en Mailchimp
  • De koopbereidheid van woningzoekers inzichtelijk met leadscoring
  • Dynamic pricing voor een beter verkoopresultaat
  • Optimale toewijzing met sales qualified leads
  • Het gehele projectteam toegang geven met verschillende rollen en rechten
  • Een duidelijk verkoopoverzicht met de gewenste informatie
  • Gemakkelijk en intuïtief woningen toewijzen met één druk op de knop

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

arno@yorem.nl
088 010 57 50

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.