yoreM Digital in Real Estate

Social media ontwikkelingen in 2025

yoreM Blogt

Home Blog Social media ontwikkelingen in 2025

Social media ontwikkelingen in 2025

Bij de verkoop van nieuwbouwwoningen is de inzet van social media ontzettend belangrijk. Uit onze cijfers van 2024 blijkt dat online campagnes gemiddeld verantwoordelijk zijn voor 60% van het totaal aantal aanmeldingen! Dit betekent dat 6 van de 10 aanmeldingen direct afkomstig zijn vanuit betaalde advertenties, waarbij social media een grote rol speelt.

Ook komend jaar zal social media een belangrijke rol spelen in de online campagnes. Op basis van het Nationale Social Media Onderzoek 2025 geven we je een helder overzicht van de nieuwste ontwikkelingen.

Belangrijkste ontwikkelingen in het social medialandschap

Stijgers en dalers
Terwijl platforms als YouTube, Instagram en LinkedIn groei tonen, verliezen X (voorheen Twitter) en BeReal fors aan gebruikers. TikTok blijft populair, vooral onder jongere doelgroepen, terwijl Facebook stabiliseert in een oudere doelgroep. Instagram is het afgelopen jaar gegroeid met 180.000 gebruikers en biedt volop mogelijkheden om zowel de jongere als oudere doelgroep te bereiken. Voor de promotie van een nieuwbouwproject is dit kanaal daarom erg geschikt. Opvallend is ook de stijging van het aantal gebruikers op het zakelijke platform LinkedIn (+230.000 gebruikers). Dit biedt kansen voor de promotie van vastgoed diensten, evenementen of vacatures aan B2B doelgroepen.

Kritisch gebruik van platformen
Nederlanders worden selectiever in hun sociale mediagebruik. Hoewel het aantal gebruikers licht groeit, neemt het gemiddeld aantal dagelijks gebruikte platformen af van 2,4 naar 2,0. Dit betekent dat mensen hun tijd concentreren op platforms waar ze de meeste waarde ervaren, zoals WhatsApp, Instagram en YouTube, die juist een groei in dagelijks gebruik laten zien.

Video content
Platformen waar video dominant is, zoals YouTube en Instagram, blijven groeien. Dit benadrukt de kracht van visuele storytelling, een essentiële factor in het promoten van nieuwbouwprojecten.

Wat betekenen deze ontwikkelingen voor jouw vastgoed promotie?

Bij yoreM geloven we dat effectieve marketing begint met het begrijpen van het gedrag en de behoeften van de doelgroep. De inzichten uit het onderzoek vertalen we naar krachtige strategieën:

Focus op juiste platformen
De juiste focus brengen wij aan door onze campagnes te concentreren op de platformen met de meeste groei en engagement. Zoals Instagram voor het bereiken van de consument en LinkedIn voor het bereiken van de zakelijke doelgroep. Dit biedt de mogelijkheid om met dynamische visuals en relevante informatie de aandacht te trekken. Daarnaast is de doelgroep van 40 jaar en ouder dagelijks langer actief op social media in vergelijking tot vorig jaar (+3%). Aangezien deze doelgroep voornamelijk op Facebook actief is, blijft dit kanaal waardevol om in te blijven zetten.

Storytelling met video en visuals
Video is dé manier om de unieke aspecten van nieuwbouwprojecten te presenteren. Denk aan virtuele rondleidingen, diavoorstelling en aan bewegende story’s en reels. Door deze content te promoten op visueel ingestelde platformen, creëren we meer betrokkenheid en interesse.

Positieve en waardevolle content
Uit het onderzoek blijkt dat social media steeds meer wordt ervaren als negatief voor het welzijn. Wat als gevolg heeft dat 5.2 miljoen mensen hun social media gebruik willen verminderen. Juist daarom zien wij het belang in van de inzet van positieve contentmarketing. Door te richten op het delen van inspirerende en informatieve content, zorg je voor een positieve ervaring voor de doelgroep. Denk aan informatie over duurzaam wonen, duidelijke beschrijvingen van het inschrijfproces en een omschrijving van de locatie.

Gerichte targeting
Met de mogelijkheden van social media adverteren bereiken we specifieke demografische groepen, zoals starters, jonge gezinnen of senioren. Door gebruik te maken van data-driven strategieën zorgen we voor een optimale match tussen het project en de potentiële koper.

Conclusie

Het sociale medialandschap verandert, maar biedt tegelijkertijd volop kansen voor effectieve online marketing. Door in te spelen op de ontwikkelingen van 2025 en te focussen op relevante en inspirerende content, versterkt yoreM de verbinding tussen nieuwbouwprojecten en potentiële kopers. Laten we samenbouwen aan succesvolle campagnes die impact maken!

Digital in Real Estate

yoreM is specialist in het ontwikkelen van websites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.

Ben je benieuwd naar de mogelijkheden? Of wil je social media inzetten voor de promotie van een nieuwbouwproject? Neem dan contact met ons op!

Meer informatie over online adverteren

Meer weten over de mogelijkheden van online adverteren voor jouw nieuwbouwproject of corporate promotie? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Meer informatie over websites

Meer weten over de mogelijkheden voor een professionele website voor jouw nieuwbouwproject? Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

yoreCRM demo aanvragen

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Arno Boerefijn.

Projectmanager Online Marketing

arno@yorem.nl
06 12 44 94 19

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.

Business Manager

juriaan@yorem.nl
06 51 60 48 80

Vragen of meer informatie?

Neem contact op met Gino Wong

Projectmanager Websites en Design

gino@yorem.nl
06 10 13 18 10

Meer informatie Energiecalculator

Laat hieronder je gegevens achter en wij nemen zo spoedig mogelijk contact met je op.