Het toewijzen van bouwnummers is vaak een tijdrovende en gevoelige klus. Vooral bij populaire nieuwbouwprojecten schrijven zich tientallen – soms wel honderden – geïnteresseerden in, ieder met tot wel tien voorkeuren voor bouwnummers. Hoe zorg je voor een optimale toewijzing én houd je rekening met het profiel van de geïnteresseerden op basis van een financiële check of andere inschrijfvragen? yoreCRM heeft daar nu een slimme oplossing voor: De Matchmaker.
Met deze nieuwe functionaliteit maak je in enkele seconden een optimale toewijzing voor bouwnummers op basis van maximaal tien voorkeuren per inschrijver. De Matchmaker houdt daarbij zoveel mogelijk rekening met de eerste voorkeur van iedere geïnteresseerde. Dat bespaart tijd, voorkomt discussie én verhoogt de kans op een succesvolle verkoop.
Liever luisteren in plaats van lezen?
Waarom een Matchmaker?
Een goede toewijzing is maatwerk. Dit is vaak een intensieve en tijdrovende klus voor zowel de verkoopmanager als makelaar. Je wilt het verkoopproces efficiënt houden, maar ook zo optimaal en eerlijk mogelijk toewijzen. Vaak betekent dit eindeloos schuiven in Excel of handmatig lijstjes afvinken. En dat terwijl jouw CRM-systeem alle data al in huis heeft: van de bouwnummervoorkeuren tot het profiel waarbij financiële haalbaarheid een belangrijke rol speelt.
Daarom introduceert yoreCRM de Matchmaker, een slimme, datagedreven toewijzingshulp die volledig geïntegreerd is in je bestaande verkoopproces.
Zo werkt het
Elke inschrijver kan tijdens de online inschrijfperiode maximaal tien voorkeuren op bouwnummers opgeven. Wanneer je de Matchmaker start, scant yoreCRM automatisch alle inschrijvingen en berekent het systeem een optimale toewijzing:
- Geïnteresseerden krijgen (waar mogelijk) hun hoogste voorkeur toegewezen.
- Dubbele toewijzingen worden automatisch uitgesloten.
- Het algoritme streeft naar optimale toewijzing, waarbij zoveel mogelijk bouwnummers worden toegewezen.
Na het draaien van de Matchmaker kun je de toewijzing nog handmatig aanpassen, mocht je bijvoorbeeld rekening willen houden met specifieke afspraken of situaties.
Configuratie matchmaker
Heb je de wens om extra criteria toe te voegen aan de matchmaker? Denk hierbij aan het uploaden van een financiële check, een inschrijving op een eerdere fase of het bezoeken van een verkoopevenement. Als je deze inschrijfvragen hebt gesteld tijdens de online inschrijving kun je dit eenvoudig toevoegen. De matchmaker combineert deze extra criteria met de voorkeur en komt met een suggestie voor de beste kandidaat. Ook zie je in één oogopslag aan welke voorwaarden een kandidaat wel/niet voldoet.
Persoonlijk contact en maatwerk
Na de optimale toewijzing te hebben gegenereerd met de matchmaker is de makelaar aan zet. De makelaar neemt persoonlijk contact op met de gematchte geïnteresseerden. Mocht iemand niet meer geïnteresseerd zijn, dan is het natuurlijk mogelijk om een andere kandidaat te selecteren. Met één druk op de knop selecteer je de next best kandidaat. Ook heb je de mogelijkheid om zelf een kandidaat te selecteren. Uiteraard op basis van de inzichten en criteria uit de matchmaker.
Eerlijk én efficiënt
De Matchmaker helpt bij het maken van transparante, reproduceerbare keuzes. Geen discussies meer over wie welk bouwnummer kreeg en waarom. Tegelijkertijd bespaar je als makelaar, verkoopmanager of projectontwikkelaar flink wat tijd – die je kunt besteden aan persoonlijke opvolging en klantcontact met de geïnteresseerden. En het mooiste? De Matchmaker is volledig geïntegreerd in yoreCRM. Geen extra tools, geen exports of imports. Gewoon één druk op de knop.
Beschikbaar voor alle projecten
De Matchmaker is per direct beschikbaar voor iedereen die gebruikt maakt van yoreCRM. De functionaliteit is nu live, en je vindt ‘m in het tabblad ‘MATCHMAKER’ binnen je projectomgeving.
Wil je aan de slag met de Matchmaker of een demo aanvragen? Neem dan contact op met je vaste contactpersoon bij yoreM of stuur een mail naar info@yorem.nl.
Digital in Real Estate
yoreM is specialist in het ontwikkelen van vastgoedwebsites, het uitvoeren van online campagnes en contentmarketing. Ook hebben we yoreCRM ontwikkelt voor het beheren van klanten en woninginformatie op één centrale plek.
Vragen of meer informatie?
Neem contact op met Juriaan Hoefnagel.